Senaste nytt

Thai eller Swiss business?

Kimmen00

Medlem
Hej.

Dagens i-landsproblem.
Har två olika bokningsalternativ hem från Singapore :

Antingen
* Singapore Airlines business till Bangkok och sen Thai business till Arlanda.
Eller
* Swiss business till Zurich och därefter sas plus eller Swiss business till Arlanda. Är deras nya 777-300er SIN-ZRH

Har aldrig flugit swiss och endast thai i ekonomi för typ 10 år sedan.
Vad skulle panelen föredragit med avseende på hård/mjukvara?
 

palmen

Moderator
Swiss, nya plan och ett bra bolag. Maten ombord brukar vara bra (har testat 2 ggr förra året).
Absolut inget fel på Thai heller men för mig känns Swiss som mer Premium. Har inte koll på vilken hårdvara det är ombord på swiss 777-300ER men den är ju bara ett år gammal typ.
 

Kimmen00

Medlem
Jo.. Känner spontant det själv. Men fördel är att man anländer till Arlanda 4 h snabbare och troligen bättre med SQ i en a330 till Bangkok än sas plus mellan Zurich - Arlanda .
Dock kanske swiss long haul-flighten väger upp det..
 

palmen

Moderator
Jo.. Känner spontant det själv. Men fördel är att man anländer till Arlanda 4 h snabbare och troligen bättre med SQ i en a330 till Bangkok än sas plus mellan Zurich - Arlanda .
Dock kanske swiss long haul-flighten väger upp det..
Jag skulle inte lägga vikt vid vad den korta flighten är. Singapore är absolut flera klasser bättre än sas plus. För mig känns Bangkok - Arlanda som en charterflight medan resan med swiss mer känns premium enligt mig.
Om tid och komma direkt till Arlanda ska ni självklart välja Thai. För egen del är dessa parameters totalt oviktiga och valet blir då Swiss till Zürich där man som Star gold kan ha väldigt trevligt i nya loungen i e piren och sitta ute på terrassen med mat och dryck och se på flygplan.
 

Alf

Medlem
Välj Swiss. Jag är inte imponerad av Thai, varken service eller mat i deras business. Enda fördelen ar att Thai flyger nonstop till Arlanda och Köpenhamn. Hårdvaran är nog ganska likvärdig, den är i varje fall inte till nackdel för Swiss.
 

mha321

Medlem
Jo.. Känner spontant det själv. Men fördel är att man anländer till Arlanda 4 h snabbare och troligen bättre med SQ i en a330 till Bangkok än sas plus mellan Zurich - Arlanda .
Dock kanske swiss long haul-flighten väger upp det..
Sikta på att pricka in Swiss business från Zurich till Arlanda då :)

Den är riktigt bra för att vara Euro Business - definitivt den bästa jag provat.
 

Kimmen00

Medlem
Nu fanns de biljetterna såklart inte kvar (Swiss sin-zrh) så det föll bort..
Tillbaks till planeringsstadiet.. ville helst undvika 2 mellanlandingar till Arlanda (4 pers för att utbudet av biljetter minskar drastiskt).
Åkte ut med Turkish, ARN-IST-SIN.
Finns med Turkish på hemresan oxå, men skulle vilja testa på andra bolag.. Ett alt är SIN-BKK med SQ och sen Bangkok - Wien med Austrian och sen vidare med Austrian till Arlanda.. ett extra stopp iof men Austrian är riktigt bra (tycker jag).
Fanns även med Swiss från BKK till Zurich och sedan därifrån till Arlanda.
 
Toppen