Senaste nytt

Thai eller Lufthansa business?

DrGold

Medlem
Hej, bifogar bilder efter att ha flugit med Thai Airline Business class och Lufthansa Business class för första gången. Thai´s sits var lite äldre lite bredare, dem hade även massage i sätet vilket var ganska nice. Lufthansa´s sits var nyare, lite smalare utan massage men jag tyckte ändå att Lufthansa´s var bekvämare.

Vi flög också med Thai ARN-BKK på 11E&11F och hade valt samma platser nästa gång. Vi flög med infant så blev lite trångt men bra säten och väldigt bra cabin crew gjorde att resan gick smidigt.

Tack för er input! Imorgon blir det vår tur att prova. Hela rad 11 för vår del också.

Ser på bilden att det var den lite nyare businesstolen med Thai. Är det någon som vet om det finns något system i vilken variant man får åka i? Är det olika version av stol beroende på flygplanstyp?
 

Attachments

  • Skärmklipp 3.JPG
    Skärmklipp 3.JPG
    84,4 KB · Visningar: 162
  • Skärmklipp 4.JPG
    Skärmklipp 4.JPG
    60,1 KB · Visningar: 160

Jackie

Medlem
Tack för er input! Imorgon blir det vår tur att prova. Hela rad 11 för vår del också.

Ser på bilden att det var den lite nyare businesstolen med Thai. Är det någon som vet om det finns något system i vilken variant man får åka i? Är det olika version av stol beroende på flygplanstyp?

Första gången för mig att flyga business class så jag kan tyvärr inte svara på din fråga utan någon som flugit med olika plan får svara på den frågan =).

Lycka till och ha en trevlig resa!
 

Brandten

Medlem
Tack för er input! Imorgon blir det vår tur att prova. Hela rad 11 för vår del också.

Ser på bilden att det var den lite nyare businesstolen med Thai. Är det någon som vet om det finns något system i vilken variant man får åka i? Är det olika version av stol beroende på flygplanstyp?

Om det är TG961 ni ska flyga med imorgon 14/8 så är det just nu planerat med "nya" stolarna. Men Thai är kända för att byta flygplanstyp och det är nästan inte för du lyft och är på väg du kan vara säker på att det är just den kärran som tar er till destinationen.
 

DrGold

Medlem
Om det är TG961 ni ska flyga med imorgon 14/8 så är det just nu planerat med "nya" stolarna. Men Thai är kända för att byta flygplanstyp och det är nästan inte för du lyft och är på väg du kan vara säker på att det är just den kärran som tar er till destinationen.

Gött! Snart vet vi :)
 
Toppen