Senaste nytt

Thai eller Lufthansa business?

DrGold

Medlem
Kul och höra era erfarenheter i både Thai och Lufthansa business class.
Kommer att flyga med Thai Airways Boeing 777-300 business class I nu på söndag och tillbaka med Lufthansa Airbus A380 Business class I
den 6 aug.

Nu har jag visserligen redan bokat om till Thai, och platserna på Luftis som jag släppte är borta... Men du kanske vill återkomma med ett rykande färskt omdöme efter resan? Man blir ju nyfiken!
 

DrGold

Medlem
Nu kära BCare får ni hjälpa mig ur ett predikament. Det har öppnat sig möjlighet för alla fyra att istället flyga GOT-MUC-PEK-BKK med långa benet i Lufthansa first. GOT-MUC skulle i så fall bli Lufthansa C och PEK-BKK i Thai C. Cirka 6 timmar i München vilket torde gå lätt att uthärda, men ungefär lika lång väntan även i Beijing där jag inte vet vad det finns för lounger att plågas i.

Vore ju kul att dels njuta i Lufthans first (särskilt som det är i A380 vilket jag inte testat förut), men även få prova på Thai C som ju även det vore en ny upplevelse. Men... är det värt det? Och i så fall, hur ska jag lyckas sälja in det till min bättre hälft som helst bara vill teleportera sig till hotellet i Bangkok direkt från frukostbordet här hemma? Några övertalningstips från mer erfarna flygnördar?
 

SimonXYZ

Medlem
Om du kan hitta flyg PEK-BKK dagen efter (inom 24 timmar) att du har landat i Peking och övernattar på hotell vid flygplatsen så känns det ok, annars inte.
 

Jackie

Medlem
IMG_2044.JPG
IMG_2046.JPG
IMG_2052.JPG
IMG_2049.JPG


Hej, bifogar bilder efter att ha flugit med Thai Airline Business class och Lufthansa Business class för första gången. Thai´s sits var lite äldre lite bredare, dem hade även massage i sätet vilket var ganska nice. Lufthansa´s sits var nyare, lite smalare utan massage men jag tyckte ändå att Lufthansa´s var bekvämare.
 
Toppen