Senaste nytt

Thai Airways, usel ersättning för trasig Flatbed

Alf

Medlem
Vid resa mellan ARN-HKT i julas bokade jag TG C klass för att erhålla Flatbed under resan eftersom det är F kabinen på flygningarna till ARN som bokas för de som har C biljetter. Eftersom det är en nattflygning är det ju skönt att kunna sova. Det där med att kunna ligga bra fungerade tyvärr inte så väl. När stolen skulle fällas i sovläge följde inte fotstödet med utan det hängde ner. Det betyder att det inte blev en hel Flatbed, utan mer en stol motsvarande Premium klass, ja t o m sämre. Då jag är 1,86 lång så kunde jag alltså inte ligga rak i stolen utan benen hängde ner, vilket var ganska obekvämt. Felanmälde till purser, han lyckades inte få någon ordning på stolen. Detta var den gamla F kabinen på Thai så underhållet på stolarna kanske inte har så hög prioritet eftersom dom skall bytas ut.
Men eftersom jag köpt en produkt med Flatbed så vill jag naturligtvis ha valuta för pengarna. Det var fullsatt på flyget så någon annan ledig stol fanns inte i F eller Premium. Det blev därför en reklamation till till Thai när jag kom hem. Efter ett par påminnelser och ganska många veckor fick jag ett erbjudande på kompensation på USD 200!! Detta tycker jag var ett skämt, varför jag omedelbart avvisade budet och gick in med ett motförslag på att få tillbaka priskillnaden mellan en C klass biljett och U ( Premium) för en enkelresa. Detta gick inte heller hem hos Thai, utan jag blev då erbjuden USD 400. Fortfarande för dåligt anser jag.
Jag har också kontrat med att kunna acceptera voucher för uppgradering till närmaste högre klass eller en bunt med poäng som kompensation, men inte heller det har gått hem.

Nu tänker jag köra en tredje omgång med Thai men skulle gärna ta emot lite tips om någon här på forumet har motsvarande erfarenhet med Thai eller annat flygbolag
 

Alx

Medlem
Oj det låter lite väl snålt... SAS som ju bekant också flyger runt med gamla lik till kabiner drabbas ju relativt ofta av diverse fel. Jag har vid två tillfällen fått 15.000 EB poäng för trasig IFE. Enligt SAS-medarbetaren är det deras standardersättning när IFE är trasig. Det känns som att en trasig stol borde tinga en betydligt bättre ersättning än trasigt IFE... Men så är det väl mer eller mindre helt upp till flygbolaget att avgöra vad de vill ersätta, tyvärr...
 

Alf

Medlem
Jag lyckades efter att ha avfärdat det första förslaget att komma upp till USD 400 för olägenheten. Även det är en usel kompensation men jag kom inte längre med Thai. Att gå vidare till ARN känns som det är för mycket jobb så det får bli så här.
Samtidigt tyckte jag att Thai service i C klass definitivt inte nådde upp till ett 4* bolag så kommer jag nog att välja annat bolag framöver när jag skall till Thailand.
 
Toppen