Senaste nytt

Thai Airways - nya business class från Arlanda och/eller Oslo?

staff

Medlem
Lite forvirrat i traden nu.

THAI Sogerma Solstys ("gamla versionen") - finns pa de tidigare B77W (i.e. samtliga Skandinavienrutter) samt A380
thai-business-bkk-nrt_08-jpg.15708


THAI Sogerma Solstys ("nya versionen") - finns pa alla nylevererade B77W
777tg-jpg.30886


THAI B/E Aerospace Diamond (nya business class) - finns pa B787
53d65b0262884d28ae562c07767f2254-thai-airways-boeing-787-royal-silk-business-class-920a.jpg
 

Molle

Medlem
Jag flög OSL-BKK 31/12 och då var det THAI Sogerma Solstys ("gamla versionen")
"Hem" BKK-CPH natten till idag så var det THAI Sogerma Solstys ("nya versionen")

Jag är inte helt hundra på skillnaden mellan gamla och nya versionen men jag är hyfsat säker på att det inte var 100% samma. Den på hemresan kändes nyare... Någon som vet? Viss reservation för att jag hade hög feber hela hemresan :)

Lite OT kanske men jag gillade inredningen skarpt och sov bra trots att jag är ganska lång. Dock så var servicen lite otight även om de var trevliga och snälla . Nu har jag bara SAS C att jämföra med på long haul men servicen håller inte samma nivå som inredningen. Någon med mer erfarenhet som kan säga hur de står sig jämfört med alternativen?

Ett tips: testa nack+rygg-massagen på Royal Orchid Spa vid BKK-loungen. OBS! Avstå om du känner att du håller på att bli sjuk...
 

Svante

Medlem
Även jag har rest med gamla och nya Sogema Solstys innan jul. Gammla ARN-BKK, nya BKK-ARN. Tycket det var ljusår mellan dem. Den nya kändes mycket rymligare. I den gamla kände mig klart instängd...
 

Axelzon

Medlem
Tittar man på flightradar ser det ut att vara 100% B777-300 ER på flighterna mellan OSL/CPH/ARN -BKK.. Sedan är det ålder på planet som avgör vilket tyg det är i kabin misstänker jag, eller är det mer än tyget som skiljer? Någon som mot förmodan rest nyligen då en B777-300 agerat silver pil ?
 

Naga

Medlem
Jag flög upp till Arlanda i går med HS-TGY i business. Alla 777-300ER är snarlika i tyg,
den enda skillnad jag noterade på TGY mot äldre maskiner är golvmattan på toan
 
Toppen