Senaste nytt

Thai Airways klass indelning, vid bokning av biljett med Eurobonus poäng?

Axelzon

Medlem
Hej BusinessClass vännerna,

Har ni någon erfarenhet av bokning med eurobonus för resa med Thai Airways from ARN eller CPH.

De har ju som bekant tre olika klasser på denna sträcka: Business (gammal first), Premium Economy (gammal business) samt en ekonomi klass.

Min fråga så: Jag vill boka 2 biljetter ut från helst CPH, i deras business class, alltså stolarna som är i nosen där nere.

Är det så att man får de stolarna vid bokning för 135000 Eurobonus poäng mellan CPH - BKK/HKT eller placerar de en i Premium Economy sectionen bakom eller ovan?

Tack för tipsen!
 

Alf

Medlem
Man får någon av stolarna längst fram i nosen i deras gamla F klass som är C klass från Norden.
I övrigt när det gäller Thai begriper jag inte att dom har så höga priser i C klass från Sverige. Hade dom hållit samma som Finnair hade dom varit ett alternav, nu är dom tyvärr inte det för mej i alla fall.
 

Dr. Miles

Expert
En enda nackdel med THAIs konfiguration till Stockholm/Köpenhamn-Bangkok rutter är att det blir få Business class award tillgängliga pga de använder First class kabin som Business class.

THAI Premium Economy sektionen är inte tillgänglig som bonusresa platser för andra partner fllygbolags bonusprogram.
Vanligtvis har First class stolar 14 platser, Business class stolar har 48 platser. (gamla inredning)
Men på de rutterna bara 14 Business class stolar, så det begränsar tillgänglighet av award stolar väldigt mycket.
 

Axelzon

Medlem
Tack, så om tillgänglighet finns är det alltså i nosen (på 747-400 all series från CPH)... Konstigt det där med tillgängligheten, jag har åkt Premium Economy med Thai från CPH under 2011 sex gånger, vid de tillfällen har det max varit 5-6 personer där fram.

Tack igen.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet när det blir ny inredning eller modernare plan på Thai:s norden-rutter?

Det vete vi inte riktigt än.
Här är i alla fall THAIs plan om renovering(retrofit) av flygplan.

ThaiAirways News Release: THAI Proceeds with Aircraft Retrofit for Increased Customer Satisfaction

Passenger Cabin and In-flight Product Improvement Project on Boeing 747-400

THAI is in the process of upgrading passenger cabins and products on 12 Boeing 747-400 aircraft. The project is divided into two phases:
Phase 1: Retrofit of 6 Boeing 747-400 aircraft that will be retrofit with new seats, equipped with personal screens and new in-flight entertainment system on every seat in economy class. This project phase has already begun implementation and is expected to be complete during 2011-2012.

Phase 2: Retrofit of 6 Boeing 747-400 aircraft that will be installed with new seats, equipped with personal screens and new in-flight entertainment system. This phase is expected to be complete during 2012-2013.

In accordance to the Improvement of Passenger Cabin and In-Flight Product Plan, in all retrofit stage for Boeing 747-400 aircraft, an inspection will be conducted based on standard procedure set by the Federal Aviation Administration of United States of America (FAA) and Civil Aviation Institute.
 
Toppen