Senaste nytt

Thai Airways First class new config.

Alla 747 är numera färdiga. Med detta menar de att de sex stycken med äldst inredning (men nyaste planen) är nu uppgraderade till en F med nio platser i nosen. Dock har samtliga av 747orna den äldre business-stolen som inte blir helt horisontell med marken.

På BusinessClass tycker jag vi refererar till 9 sätes (suites) till nya First Class, 10 sätes som gamla First Class och 14 sätes som förhistorisk First Class ;)

Jag har åkt både Suites och gamla First Class och visst är det stor skillnad men jag sov gott även i gamla F. Några här har ifrågasatt om man ens överlever 12 timmar i gamla First Class och det gör man :) Om man får plats 1A så känns det riktigt trevligt tycker jag, mittenplatserna är inget vidare dock.
 

Dr. Miles

Expert
På BusinessClass tycker jag vi refererar till 9 sätes (suites) till nya First Class, 10 sätes som gamla First Class och 14 sätes som förhistorisk First Class ;)

Jag har åkt både Suites och gamla First Class och visst är det stor skillnad men jag sov gott även i gamla F. Några här har ifrågasatt om man ens överlever 12 timmar i gamla First Class och det gör man :) Om man får plats 1A så känns det riktigt trevligt tycker jag, mittenplatserna är inget vidare dock.

Jag har åkt med THAI Boeing 747 med förhistorisk First Class men jag sov bra ändå. ;)

THAI old First class ARN-BKK_030.jpg
 

Mikeswede

Medlem
Har idag bokat min första första klass resa Bangkok-Frankfurt 2/11. Flightnummer är TG 922 och maskinen är Airbus A 340-600. Finns det någon som åkt med denna nyligen och skrivit något reserapportage ?
 

Dr. Miles

Expert

Mikeswede

Medlem
Tack för ditt snabba svar Dr Miles. hade egentligen viljat test F i 380 men det var en kvällsflight (natt) Antar att man får mer behållning av första F på en dagsflight. Någon som testa båda alternativen och kan ge råd 340 dag eller 380 natt ?
 

Ninjamasse

Medlem
Tack för ditt snabba svar Dr Miles. hade egentligen viljat test F i 380 men det var en kvällsflight (natt) Antar att man får mer behållning av första F på en dagsflight. Någon som testa båda alternativen och kan ge råd 340 dag eller 380 natt ?

Jag kan sannerligen rekommendera A380, åkte dag Paris-Bangkok och natt Bangkok-Paris och det är tillräckligt många timmar man har i vaket tillstånd på nattflyget så att det räcker till, i alla fall för egen del.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för ditt snabba svar Dr Miles. hade egentligen viljat test F i 380 men det var en kvällsflight (natt) Antar att man får mer behållning av första F på en dagsflight. Någon som testa båda alternativen och kan ge råd 340 dag eller 380 natt ?

Det hade fungerat bättre om det var A340 på ett nattflyg och A380 på en dagflyg (A380 fungerar oavsett dock).
Gamla First class stolen på A340 är inget fel när det gäller att sova i. Däremot IFE:n var inte den starkaste sidan.
 
Toppen