Thai Airways business class - ok?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Stefan62, 2 Mars 2015.

1. Menar du den här modellen?
    (Foto: Dr. Miles)

2. Charlie D

Charlie D Medlem

Osäker...kan vara den? Hur är den?

3. Charlie D

Charlie D Medlem

Står iofs Recliner på seatguru och inte angle lie flat...

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      125,5 KB
      Visningar:
      143
  4. Den duger för en dagflight men det är inte lika bra som nyare modeller när man vill sova.

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Men å andra sidan kör väl inte Thai så många flighter med A330 där du vill sova, så den stolen duger gott på de flighterna... ;)....

6. Många och många.
    Om jag minns rätt, THAI använder fortfarande den här modellen (bilderna i mitt inlägg #21) på vissa Boeing 777 också.
    Boeing 777 och Airbus A330 med Business class kabin som har den här gamla modellen används bl a på Bangkok-Seoul, Pusan, Osaka, Sapporo, Delhi, Mumbai, Dubai, Muscat, Karachi, Lahore som har natt flyg åtminstone en av riktningarna.

7. Charlie D

Charlie D Medlem

Inbokad på Chennai - BKK...nattflight...Recliner...no zzzz?

8. nikkotikko

nikkotikko Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska flyga 777-300ER och undrar om någon har lite input om mittenstolarna (E och F) på rad 11 och 18? Jag är rätt stor och lång och enligt Seatguru har stolarna på rad 18 extra benutrymme, är det någon som vet om detta stämmer och om det extra benutrymmet i så fall gör det värt att sitta/sova där även om det är nära toaletter och kök? Vilka platser hade ni valt om ni hade velat sitta på E och F i business och varför?

9. bankb

bankb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut rad 11. Mycket bättre benutrymme. I och med att du har en hylla mot gången på båda platserna så störs iallafall inte jag alls av spring i gången när jag sitter på rad 11.

10. ELOS

ELOS Medlem

Problemet med Thai är att de inte kör parallell servering i gångarna som SAS Lufthansa Swiss m.fl.
    Reser du som par så kan en få mat en halvtimme före resekamrat.

toer00 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!