Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Patrick

Medlem
Jag flög TG951 i onsdags (12A) och hem igår med TG 952 (15A)

Intressant!

Kan du jämföra säteskomfort mm jämfört med gamla 747 och den "nygamla" F stolen i C?

Jag gillade F stolen väldigt mycket men blev alltid mer torr i mun och hals av att sova där nere än uppe i prem eko (min normalseat).
 

HansO

Medlem
Har nu åkt första sträckan på min resa och som sagt var det med Thais nya 777-300 i C class.
Helt fantastisk att sitta i ett splitter ny cabin där varenda skrymsle är tok rent. Allt luktar nytt och när du skall sova så luktar även stolen gott och inte gammal svett som är brukligt.
Stolen var fantastisk med alla möjliga inställningar men kunde upplevas något smal men kan bero på att den var helt horisontell vid sov läge. Underhållningssystemet hade tokmånga möjligheter med fantastiskt ljud som det nog tar några resor innan man lärt sig.
Personalen var fantastiskt trevliga och det har man inte alltid varit van vid på sträckan. Maten därimot var ingen höjdare. Kan inte förstå varför man envisas med "sill" till förrätt ? (det äter man möjligtvis till påsk och midsommar)
Ljuset i cabinen vid väckning var behagligt ljusblått som sedan skiftade till ljusrött för att sedemera anta sin vanliga gula färg.

Sammanfattningsvis en mycket stor ansiktslyftning från 747:an och åker man dessutom i Premium classen är det en riktigt bra deal.

Skall försöka ladda lite bilder som jag tagit senare.
 

erc

Medlem
Kan meddela att komforten i Economy var riktigt bra. Full kabin men helt okej service. Bästa IFE jag upplevt i ekonomiklass. Stolarna fullt godkända - dock gör färgvalet på textilierna mig illamående. Tur man bara ser stolen innan man slår sig ner.
 
Hej
Flyger ARN-BKK i ekonomi den 7 augusti och undrar:

Hur fungerar boardingen på Arlanda?

Finns det USB uttag och/eller eluttag på nya planet?

Och får alla vars en filt och en kudde som förr eller det har tagits bort?

Tack på förhand!
 

erc

Medlem
Boardingen fungerade som sig bör på ARN. Incheckade med BC även till destination efter byte i BKK. Bagaget gick hela vägen.

USB finns.

Filt och kudde finns på varje plats.
 
Boardingen fungerade som sig bör på ARN. Incheckade med BC även till destination efter byte i BKK. Bagaget gick hela vägen.

USB finns.

Filt och kudde finns på varje plats.

Och det är? Boardar dem i någon ordning eller det är bara allmänt kaos?

Tusen tack för ditt svar... Då ska jag packa med min laddare:)
 

agehall

Medlem
Och det är? Boardar dem i någon ordning eller det är bara allmänt kaos?

Eftersom vi pratar om skandinavien, där ingen får vara "finare" än någon annan, är det väl ett ordnat kaos som vanligt. Jag tror inte att något bolag fixar vettig priority boarding på ARN.

Nu vet jag inget om hur Thai gör, men jag misstänker att de försöker göra pre-boarding av familjer, sedan F/C/PE och därefter economy i sektioner.
 
Toppen