Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Diskussion i 'Star Alliance' startad av kerran1980, 16 September 2012.

  1. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Angående British Airways så var det ju inte A380 jag ville åka utan att vara med "inaugural" flight där det brukar vara lite extra "jippon" etc. Knappast så att jag bokade för att åka A380 utan det var ju för att åka inaugural med en ny flygplantyp (i detta fall A380.)

    Nästan så man hoppas att Dreamliner får allvarligt problem igen så British Airways måste ställa in allt ett år framöver. Lite karma vore fint.. (tyvärr drabbar det ju andra bolag också.)
    Lär inte sätta min fot hos det bolaget på länge i alla fall. :p

    Nåväl, den här tråden handlar om Thai och jag har fått svar av Dr. Miles på min fråga.
     
    Last edited: 1 Augusti 2013
  2. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Isf missar du det igen eftersom de kör till FRA i dagarna...
     
  3. FlyingFire

    FlyingFire Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppa sin sent, men efter att ha läst allt här blev jag mer sugen på själva flighten i december ARN-BKK i nya 777-300ER, sitter på utresan i klass U.

    Sen ska jag flyga BKK-RGN i J med TG, hör inte hemma här, men det blir mitt livs första buissnessflight, så well.
     
    1 person likes this.
  4. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till BC.se FlyingFire! Hoppas du får en trevlig första resa i business :)
     
  5. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har vi någon rapport på hur cateringen i Premium Eco på 777-300 är? Liknar den fortfarande mest Business som på 747, eller är det mer åt Eco-hållet?
     
  6. Ozz

    Ozz Medlem

    Ort:
    Skara
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ingen erfarenhet ARN-BKK i 777 än men jag flög CPH-BKK för drygt en vecka sedan i PE och misstänker att det är "same-same".

    Servicen var helt ok, vaken och effektiv personal som inte lät oss sitta med tomma glas.
    Maten däremot var väl inget att skriva hem till mormor om, ekonomi-mat där folien var borttagen vid serveringen.
    Ingen vinlista att välja från men en mycket välsorterad vagn med 2 vita och 3 röda bra viner.
    Kaffe och en Remy v.s.o.p efter maten.

    Den stora behållningen av PE i 777-300 var helt klart stolen och den fräscha kabinen som kändes helt ny.

    nuts.jpg

    meny.jpg

    mat.jpg

    cognac.jpg
     
    4 personer gillar detta.
  7. soengsang

    soengsang Ny medlem

    Låter ju som den vanliga eco cateringen.

    Förrätt, typ kyckling spett och senare ostbricka/talrik var det också borta?
     
  8. Ozz

    Ozz Medlem

    Ort:
    Skara
    Land:
    Sverige Sverige
    Satay-spetten till drinken var ersatta av en påse jordnötter och ostbrickan var ersatt av en liten briebit, m.kex på eco-brickan.
     
    1 person likes this.
  9. CaptainM

    CaptainM Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Något bubbel innan take off?
     
  10. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra info. Något måste ju skilja mellan Business och Premium Eco. Förut var det stolen. Nu är det samma stol som i Business men lägre nivå på catering.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×