Senaste nytt

Thai Airways Bangkok-Hong Kong t o r med A380 i First Class

Dubbel C

Medlem
Tack för det fina reportaget. Jag avser att åka till HKG i maj och tänkte faktiskt efter detta reportage välja First. Eftersom stop-overn i BKK är nästan ett dygn tänkte jag fråga om man kan använda first class-loungen för att sova?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för det fina reportaget. Jag avser att åka till HKG i maj och tänkte faktiskt efter detta reportage välja First. Eftersom stop-overn i BKK är nästan ett dygn tänkte jag fråga om man kan använda first class-loungen för att sova?

Om du menar att sova i loungen, Ja
Om du menar att om man kan stanna över natten, Nej

THAI loungerna på Bangkok Suvarnabhumi stängs mellan kl. 00 - 05.
 

GOTATH

Medlem
Tack för ett riktigt fint reportage om ett bolag och en klass jag gärna testar! Gillar ditt forumnamn också (från en som är född och uppväxt på den ön)
 

Swisser

Medlem
Jag har precis kommit hem från en resa i Asien och jag prövade också Thais flight TG600 mellan BKK och HKG i F. Verkligen en trevlig upplevelse och tack vara hisingens fina bildreportage visste man ju vad man kunde förvänta sig. Servicen var bra och maten och dryckerna helt ok, även om man inte är så törstig så tidigt på dagen. Flighten kan varmt rekommenderas för er som vill prova A380:an i F.
 

jumbooze

Medlem
Hmmm, blir sugen på TG600, men nu har jag bokats på TG606 då TG600 ej hade några ledig awards platser för USDM.

Vad tror ni om chanserna att fråga i Loungen@bkk om man kan få åka med TG600 istället i mån av plats?
Jag åker runt på en awardbiljett med USDM som sagt och vill ju inte ställa till det för övriga segment men det hade varit roligare att testa 600:an samt att komma tidigare till HKG.
Annars får man väl plågas flera timmar i F Loungen.
 

Swisser

Medlem
Du kan ju alltid fråga, men jag tvivlar på att de kommer att tillåta att du byter flight. Jag skulle i alla fall ha frågat, du har ju inget att förlora på det. Jag åt en bra frukost i F loungen innan jag flög till HKG. Maten var verkligen bra, så jag tror inte du behöver plågas i loungen. Konjaken var också mycket bra, så den bör kunna lindra tidsplågan.
 

jumbooze

Medlem
Mm, 606 lyfter kl 16:00 och 600:an kl 08 typ. så annars får man väl jaga upp ett vilorum efter frukost för att sedan ta lunch och konjak :D
 
Toppen