Senaste nytt

Testar en ny upplevelse. Kabinhotell i Tokyo

DanielKif

Medlem
Nu har jag flängt första klass ett tag med flyg så jag tänkte ta ner mig själv på jorden.
För ett tag sedan kikade jag på boende inför min tripp till Tokyo. De hotellen jag ville bo på låg på ca 4k per natt den här helgen så då började jag undersöka andra alternativ.

Valet blev The Global Hotel Tokyo som ligger väldigt nära Shinjuku.
Incheckning gick smidigt och jag fick ett välkomstkit med tofflor, handdukar och tandborste. Männen bor på 3 våningen och kvinnor på våning 2. Ett förvaringsskåp vid entren för skor och ett utanför kabinen för jacka och väska.
Inte jätte glamoröst men högt över förväntan på kvalitet.
Rent och fint i duschar och toaletter! Kan väl rekommendera detta för ensamresande.
Frågor på det?

Återkommer imorgon om jag stöter på problem.

Totalpris ca 700:- för två nätter.

d895f4691ef9ec8d11a09483e31d3a8a.jpg

d390de931305a59e72764de03ea6f613.jpg
 

Palazzi

Medlem
Roligt :)

Aldrig testat den där där typen av klassiska kapselhotell såsom på din bild, men väl några andra minirum på flygplatser runt om i Europa. När jag rest i jobbet tycker jag att det fungerat alldeles utmärkt, men får väl testa utan ståhöjd för att se om det bidrar till klaustrofobi :)

Aningen OT, men forumrelevant (speciellt när man snart inte får flyga): Redan nästa år verkar man kunna sova i denna typ av kapselrum ombord på nattåg iom att Österrikiska Nighjet valt den utformningen för sina framtida liggvagnar (= det som idag är hårda britsar) Noord West Express on Twitter: "Prachtig! #Nightjet vanaf 2020: slimme minisuites of luxe met douche/wc. 360* foto's op: https://t.co/pKBP21MD5L @mtb7548 @JVidee @tonboon… https://t.co/5RCzfQ3qar" .
Tycker det verkar som en väldigt tilltalande lösning om man har restiden.
 

jerixon

Medlem
Lätt kört för en annan då man ej får ha tatueringar på de flesta hotell :p
Men riktigt roligt koncept måste jag säga!

Nu har jag flängt första klass ett tag med flyg så jag tänkte ta ner mig själv på jorden.
För ett tag sedan kikade jag på boende inför min tripp till Tokyo. De hotellen jag ville bo på låg på ca 4k per natt den här helgen så då började jag undersöka andra alternativ.

Valet blev The Global Hotel Tokyo som ligger väldigt nära Shinjuku.
Incheckning gick smidigt och jag fick ett välkomstkit med tofflor, handdukar och tandborste. Männen bor på 3 våningen och kvinnor på våning 2. Ett förvaringsskåp vid entren för skor och ett utanför kabinen för jacka och väska.
Inte jätte glamoröst men högt över förväntan på kvalitet.
Rent och fint i duschar och toaletter! Kan väl rekommendera detta för ensamresande.
Frågor på det?

Återkommer imorgon om jag stöter på problem.

Totalpris ca 700:- för två nätter.

d895f4691ef9ec8d11a09483e31d3a8a.jpg

d390de931305a59e72764de03ea6f613.jpg
 

Thornado

Medlem
Jag bodde på Shinkjuku Kuyakushomae Capsule Hotel för ganska precis två år sen när jag var i Tokyo för att kolla på lite körsbärsblommor. Började skriva en reserapport, men den blev aldrig klar. På det stora hela en väldigt positiv och prisvärd upplevelse. Jag bodde bara där en natt, men värt att notera om man bor där längre är att man måste checka ut och lämna hotellet varje morgon och sen checka in igen några timmar senare.

Hotellet jag bodde på låg ovanpå en karaokebar och jag hade en av kapslarna på golvnivå på den lägsta våningen av hotellet. Detta fick den lite mindre trivsamma effekten att min kapsel typ funkade som en förstärkarlåda, så ungefär från midnatt fram till 4-tiden så fick jag ligga och lyssna på folk som sjöng karaoke....
 

DanielKif

Medlem
Lätt kört för en annan då man ej får ha tatueringar på de flesta hotell :p
Men riktigt roligt koncept måste jag säga!
Jag tror inte det är kört. De kollar inget sådant. Iallafall inte här.

Jag gillar konceptet med kapslarna. Så länge det är städat och rent.

Hur som... var dödstrött vid 19 så jag gick in och slocknade. Vaknade till då och då när folk packade upp väskor utanför. Men vid 23 gick jag upp igen för att jag kommer vakna supertidigt om jag la mig för natten.
Tog en promenad lite söderut. Lite suspekta områden där folk rycker tag i en och vill dra in en till diverse ”barer”.
Nu är jag tillbaka igen och ska se om man kan somna om efter någon öl i kroppen, men hänger kvar ett tag i lobbyn. Nu är klockan strax efter midnatt.
 
Toppen