Senaste nytt

Telenor utökar "gratis surf" till fler länder, bla USA

Förtydligande, vad jag kan se gäller det bara privata kunder och ej företagskunder

Hoppas att även det kommer då jag kör företagsabonnemang från Telenor. När den fria EU-surfen infördes så var de väl några månader snabbare på privatsidan än företagssidan om jag kommer ihåg rätt. Kommer dock inte ihåg Telenor specifikt då jag hade Telia företag vid den tidpunkten. Men helt klart positivt i vilket fall :)
 

apknug

Medlem
Förtydligande, vad jag kan se gäller det bara privata kunder och ej företagskunder
En liten fågel viskade i mitt öra att det väldigt snart kommer gälla företagsabonnemang också. Hoppas fågel har rätt! :)
Det får man hoppas. Syna villkoren noga.

Det tog en jäkla tid innan Telenor "slopade" roaming avgifterna i Thailand trots att de äger operatören ditac i Thailand sen länge.

Sånt har fått mig att sluta lita på Telenor och andra svetsartyper som sitter fast i sovjettiden.
 

mattley

Medlem
Det får man hoppas. Syna villkoren noga.

Det tog en jäkla tid innan Telenor "slopade" roaming avgifterna i Thailand trots att de äger operatören ditac i Thailand sen länge.

Sånt har fått mig att sluta lita på Telenor och andra svetsartyper som sitter fast i sovjettiden.

Är inte det motsatsen till vad du beskriver?

Det är ju ren kapitalism att suga ut så mycket pengar de kan.
 
Tidigare som många här säkert vet så fick man köpa Surfpass (innan det Respass som var likt Telia Vecka Världen).

Jag köpte ett Surfpass på min förra resa vilket innebär 2GB data och standardpriser för ring/sms (15kr/min 3kr/sms) i två veckor för 299kr. Man får i aktiveringsmeddelandet info om att man kan sms:a "Surfsaldo" för att få reda på hur mycket data som finns kvar. Denna "tjänst" har jag använt flitigt när jag vart borta. Fick nu på fakturan att dom ska ha betalt för dom SMS:en...
Tänkte direkt att det måste vara fel, så jag kollar tillbaka i min samtalshistorik man kan få av telenor. Dom tog betalt för det förra gången också, inget jag tänkte på då jag redan hade "råkat ut" för ca 2000kr för samtal&sms.

VAD I H*VETE! Ringer supporten nu, 55 min kö och dom stänger om 45 min, så imorgon blir det in i en Telenor butik och fråga vad som pågår!

Telenor har jag helt tappat förtroende för. Bara för några månader sen prata jag väldigt positivt om dom. Jag har ett obegränsat abbonemang med extra "familjemedlemmar" som i sig får obegränsade abbonemang för 150kr/mån.
Märkte för två månader sen att dom lurat mig med bindningstid vilket jag märkte flera månader efter jag ingick i avtalet så inget dom kunde ta bort... Men läser nu att dom inte har någon bindningstid, måste läsa mer vad det är för isånnafall ska den avskrivas och då säger nog upp allt som har med Telenor att göra....

Ursäkta mitt rant, men att dom tog bort roamingavgifterna samma dag som jag får betala för att ha kontaktat telenor utomlands gjorde mig på dåligt humör... Däremot ser jag fram emot, om det nu är samma vilkor med surfen i EU som USA, att ha 100gb surf nästa USA resa :D
 

Berglund

Medlem
Jag förstår inte problemet?
Du fick besked om att SMS kostar 3 kr per styck. Sedan skickar du sms till en av deras tjänster och blir förvånad när den kostar. Jag förstår faktiskt inte vad i det som är oklart, använder man en tjänst så betalar man ganska ofta/alltid för den. För det stod väl inte någonstans att saldocheck via "surfsaldo" skulle vara gratis?
 
Jag förstår inte problemet?
Du fick besked om att SMS kostar 3 kr per styck. Sedan skickar du sms till en av deras tjänster och blir förvånad när den kostar. Jag förstår faktiskt inte vad i det som är oklart, använder man en tjänst så betalar man ganska ofta/alltid för den. För det stod väl inte någonstans att saldocheck via "surfsaldo" skulle vara gratis?

Jag har köpt Respass av dom tidigare och har aldrig behövt betala för dom här SMSen, antar att Surfpass som dom ersatt respass med är mycket mer kostsamt och åtstramat.
Det är gratis att kontakta supporten så jag har antagit att den här "tjänsten" ska vara gratis. Hur ska jag annars få veta hur mycket surf jag har kvar, jag tycker det så klart ska ingå att kunna kolla hur mycket jag förbrukat. Men det kanske bara är jag som tycker det...
 
Toppen