Telenor utökar "gratis surf" till fler länder, bla USA

Diskussion i 'Övrigt' startad av Mr.cake, 6 September 2018.

  1. Mr.cake

    Mr.cake Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    chazzie, GOTATH, Jakob Österberg och 4 andra gillar detta.
  2. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  3. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas att fler operatörer följer efter med Schweiz samt USA som man passerar relativt frekvent
     
    Nikje, jerixon, jumbooze och 1 annan gillar detta.
  4. Coalcandy

    Coalcandy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mycket passande då jag ska bo i Schweiz under våren. Kanske inte behöver skaffa lokalt simkort isf :)
    Har nu Hallon, men kan absolut tänka mig att byta om det behövs. Hallon har för övrigt visat sig vara en bra deal i Sverige, men sämre vid utlandsresor.
     
  5. Jag ändrade från 3 till Telia för några år sedan för att komma åt deras "VECKA VÄRLDEN" produkt, men om Telenor blir de facto ensamma om detta så blir det ett byte till
     
    FF#1, kexxcream och jerixon gillar detta.
  6. Ja, Telias Vecka världen var bra. Men det fungerade inte på Grönland (trots att det skulle finnas täckning).
     
    FF#1 gillar detta.
  7. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    HKG
    Land:
    Sverige Sverige
    Killgissar att det är en tidsfråga innan de övriga operatörerna hakar på!
     
  8. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    I Danmark har Tre ett bra erbjudande, "3LikeHome", som ger samma taxa som i Danmark i 59 olika länder.
     
    jerixon gillar detta.
  9. Homer

    Homer Medlem

    Finns naturligtvis en begräsning, det har alla operatörer


    Om du, under en fyramånadersperiod, befinner dig fler dagar i ett EU/EES-land än i Sverige räknas det som en permanent utlandsvistelse.

    Användande av abonnemang/kontantkort vid längre vistelse i EU/EES | Telenor
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan ju passa på att varna lite för telenor och deras något udda behandling av sina kunder.

    Jag satt i Dubai och deltog i en telefonkonferens då min telefon helt plötsligt tappade all täckning. Skype var inte ett alternativ utan det blev till att ringa in via hotelltelefonen igen vilket inte blev direkt billigt.

    Samma natt reste jag hemåt igen och väl i EU så lyckades jag få fatt på kundtjänst som efter mycket om och men lyckades tala om att jag överskridit min kredit på 10000kr/månad (en kreditgräns som jag för övrigt inte hade någon som helst aning om). Fine, "Hur betalar jag denna räkning ASAP?" varpå svaret blir "Det går inte.". Efter lite fram och tillbaka med kundtjänst så ger jag upp för de hade verkligen ingen som helst möjlighet att hjälpa mig betala den räkningen.

    Väl hemma åkte jag till närmaste Telenorbutik och förklarade situationen, och bad att få betala min räkning omedelbart eller åtminstonde få inbetalningsuppgifter. Svaret jag fick var "Du måste tyvärr vänta på att en faktura genereras och skickas ut" vilket är helt oacceptabelt.

    10 minuter senare hade jag ett Telia-simkort i handen och mitt nummer porterades nattet därpå...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×