Jag var rätt missnöjd med dem i början eftersom deras app var lite otydlig med att man behövde verifiera sig även där innan man kunde beställa. Men när det väl löste sig så har jag varit supernöjd med tjänsten.
Killen på radion pratade även om att de inte använder taxameter utan priset kan bli hur som helst. Det är inte min erfarenhet iaf. Jag har alltid fått betala det lägsta pris som de uppskattat när jag bett om en quote.
Är rätt övertygad om att det till största del handlar om att de traditionella taxibolagen är oroliga för konkurrensen. Uber är ju oftast billigare (iaf med UberX!) och har bättre bilar (om man tar UberBlack).
De fall jag har hört om folk som "råkat illa ut" så har det alltid handlat om UberX, och inte Uber. Och framförallt i USA, där t.ex. bakgrundskollar och licenser och liknande ser helt annorlunda ut. Men det är å andra sidan UberX som är den som är billigare - vanliga Uber brukar ju vara dyrare (men bättre), om man jämför med de traditionella bolagen. Och folk åker ju på blåsningar av de vanliga taxi-bolagen också titt som tätt också, så var skulle skillnaden ligga i det?
Har råkat ut några gånger för att priset blir dyrare än fare-quote, framförallt om det blir oväntat mycket trafik. Skillnaden där är att om man bokar med apparna från några av våra lokala taxibolag så får du ett garanterat fastpris oberoende av vart du åker - inte bara till och från flygplatser. Däremed ligger "risken för att betala för köer" hos taxibolaget och inte hos dig - med Uber ligger den hos dig, och du får betala mer om det händer. Och påslaget för denna tjänst hos "de vanliga" är förvånansvärt låg. Det är väl egentligen den enda fördelen de "vanliga" bolagen har, utöver att de har fler bilar.