Taxi Phuket - råd och tips

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Trumis, 26 November 2018.

1. Trumis

Trumis Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

någon som har tips på bra taxi på Phuket? Ska åka från flygplatsen till hotellet och hotellets erbjudande verkar vara bra mycket dyrare än vad det borde kosta.

Såg att det finns en app som heter Grab som man ska kunna använda som Uber i Phuket men det hade varit skönt att ha en bokad upphämtning när man landar.

2. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag är i södra Thailand kring Krabi/Trang använder jag mig alltid av Andaman Tour & Travel. Gift, deras travel manager, kommunicerar kockrent på engelska och är tillgänglig via whatsup och facebook. Tror dom arranegerar även i Phuket.

Andaman Islands Tour and Travel - Home | Facebook

Trumis gillar detta.
  3. Andreas Wreth

Andreas Wreth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av erfarenhet så finns det "Taxi Lines" på flygplatsen (precis när du går ut från flygplatsen), brukar inte ta många minuter att få en taxi där. Du berättar var du ska, de har ofta satta tariffer var du än åker och betalar när du är framme. Rosa / Gula bilar som det står "Meter" på är de som är mest legit...

Trumis gillar detta.
  4. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan alltid begära taxameter, eftersom det är lag på detta. Endel vill ej erbjuda detta pga att dom tjänar mer på att ta ett högre ”svartpris”. Från flygplatsen är det som sagt inga problem. Om dom försöker sätta fast pris så säger du att du ska ha taxameter eller så byter du taxi. Chafförer är väl medveten om att han blir portad från flygplatsen om han blir påkommen att försöka köra utan taxameter.

Edit: Ett förtydligande. Det är lag på detta för public taxis, ej icke-statliga.

Gus och Trumis gillar detta.
  5. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Taxi och TukTuk på Phuket = Maffia. Tror inte det här blivit bättre sen jag var där senast förr två år sen.

Gus gillar detta.
  6. Arv

Arv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använde Grab (Uber motsvarigheten) i både Malaysia och Singapore för några veckor sedan. Fungerade jättesmidigt både från/till flygplatserna samt genom hela resan. Dock ingen erfarenhet från just Phuket, men kan inte tänka mig annat än att det ska vara lika smidigt där.

Trumis och Gus gillar detta.
  7. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skall själv till Bangkok/Phuket i början av januari. Såg detta i en film från HKT.

Edit: Kollade mer, detta är priset med en Minibus. Taxi 800 Bath

Skärmklipp.JPG

Last edited: 27 November 2018
    Trumis och Dreamliner gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!