Senaste nytt

Taxi New York

inka

Medlem

agehall

Medlem
Observera att taxi och limo är två olika saker. Det är viktigt att inte blanda ihop dem.

Jag har för mig att tull går på runt $17-18 total, men det var ett tag sedan jag kom från EWR och skulle in till stan. Sedan får du räkna med en $15 till för att komma ut på andra sidan.
 

RickardG

Medlem
Tack, funderar på Uber eller Blacklane där alla avgifter verkar ingå, dock ingår det ej med bil via CarmelLimo - NY Limousine Service New York City, Airport
Limousine Services. Limousine New York City (NYC) & At NY Airport
så därför skulle det vara intressant att veta vad man kan räkna med för avgifter för tullar etc.
Du krånglar till det. Kör med Uber. Det är enkelt. Vill du komma billigare och snabbare fram säger du bara åt föraren att köra runt Manhattan via Verrazano Narrows.
 

inka

Medlem
Du krånglar till det. Kör med Uber. Det är enkelt. Vill du komma billigare och snabbare fram säger du bara åt föraren att köra runt Manhattan via Verrazano Narrows.
Ja, det är nog så att jag krånglar till det. Tack! Kollar upp detta med Uber, aldrig testat förrut.
 

agehall

Medlem
Hmm, det där var spännande - jag kan inte komma ihåg att det i appen direkt visats att priset avvikt från flatrate, men jag gick tillbaka och kikade på mina fakturor. Mycket riktigt så har en flatrate fare NYC-JFK fått lite drygt $5 pålagt i vägtull.

Tittar jag däremot på resor NYC-LGA så har samtliga, inklusive vägtull, hamnat inom estimatet. Jag var helt övertygad om att deras flatrate inkluderade vägtull eftersom det är rätt förutsägbart vad den kommer att vara, men uppenbarligen var så inte fallet.
 

olo

Medlem
Först: @agehall svar ovan sitter lite konstigt ut, då jag tog bort mitt inlägg för att faktagranska det en gång till, men @agehall är snabb som vanligt på att svara, under 30 s. Jag svarade på:
Åker du taxi tillkommer nog alltid tull och avgifter. Det är en av anledningarna att jag föredrar Uber.
och skrev ungefär att det verkar lite oklart. Då jag talat med Locals i New York som hävdade att Uber visst kunde ta ut väggtullar.

Hmm, det där var spännande - jag kan inte komma ihåg att det i appen direkt visats att priset avvikt från flatrate, men jag gick tillbaka och kikade på mina fakturor. Mycket riktigt så har en flatrate fare NYC-JFK fått lite drygt $5 pålagt i vägtull.

Tittar jag däremot på resor NYC-LGA så har samtliga, inklusive vägtull, hamnat inom estimatet. Jag var helt övertygad om att deras flatrate inkluderade vägtull eftersom det är rätt förutsägbart vad den kommer att vara, men uppenbarligen var så inte fallet.
Jag tittar nu på senaste Ubern från NYC till EWR och har där fått $20 i tillägg.

Värt att notera är att Newark ligger i New Jersey, så att såväl taxi som Uber går tom ena vägen, då de inte får plocka upp passagerar i annan delstat. Så förmodligen är det väggtullen för återresan jag har fått betala.

Det kan vara det som avgör om det blir tull eller inte, om den kör tom förbi tullar?

Så här skriver Uber:
I WAS CHARGED A TOLL, SURCHARGE, OR FEE
Additional charges may apply to your trip in case of tolls, airport surcharges, or other fees related to the trip.

Tolls: If your driver pays a toll during your trip or may need to pay a toll to return after drop-off, then a charge for the toll may be added to your fare. The toll charge may not reflect the amount actually paid. For example, in some cities, tolls are charged at commercial rates regardless of the amount actually paid, or reflect an estimate due to fluctuations in the amount actually paid.

Airport surcharges: In some areas, there may be a surcharge for pickups or drop-offs at the airport.

Other fees: You may also pay a surcharge or fee charged by your transportation provider for other costs or inconveniences such as a parking fee to enter a venue or if your driver may have a long return trip after drop-off.

Depending on the charge and on the city, these amounts may be retained by your driver, may be paid by your driver to Uber, or may be passed to the airport or other third parties.
 

olo

Medlem
Ytterligare en anledning att ta Verrazano Narrows om man ska till södra Manhattan eller Brooklyn. Minns jag rätt är det bara tull åt ena hållet också.
Behöver man inte passera broar med avgift in till Manhattan, även om man åker den vägen? Till Brooklyn förstår jag verkligen vägvalet.
 

RickardG

Medlem
Behöver man inte passera broar med avgift in till Manhattan, även om man åker den vägen? Till Brooklyn förstår jag verkligen vägvalet.
Jo absolut, även om jag tror Brooklyn-Battery tunnel är billigare än Holland tunnel. Den stora vinsten här är om man ska till Downtown och slipper sega sig ner ända från 42nd St.
 

flum

Medlem
Ytterligare en anledning att ta Verrazano Narrows om man ska till södra Manhattan eller Brooklyn. Minns jag rätt är det bara tull åt ena hållet också.
Så är det väl på alla broar/tunnlar? Jag kan ha fel men har för mig att det bara är tull i ostlig riktning.
 
Toppen