Senaste nytt

Taxi New York

HON-II

Medlem
Det var tider det: när det ingick fri helikoptertransport JFK-Manhattan (Wall Street eller 57:e gatan heliportsen) t.o.r med en businessbijett på Pan Am eller TWA.
 

nota bene

Medlem
Nja, tunnelbana med bara handbaggage funkar bra. I synnerhet från JFK om man skall till området runt 50e gatan eller där E-linjen passerar. Men man bör kanske ha varit i New York innan
Jag tar alltid den om jag inte har jättemycket bagage eller vi är flera personer. Det går utmärkt med en resväska på tunnelbanan om man är lite van vid att man ska använda emergency exit för att ta in bagaget...
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tar alltid den om jag inte har jättemycket bagage eller vi är flera personer. Det går utmärkt med en resväska på tunnelbanan om man är lite van vid att man ska använda emergency exit för att ta in bagaget...

Just det där med emergency exit kan ju vara lite knepigt. På vissa stationer är personalen mycket treblig och service minded och ibland ser man folk få i det närmaste en utskällning. Men oftast är de väldigt hjälpsamma.
 

nota bene

Medlem
Just det där med emergency exit kan ju vara lite knepigt. På vissa stationer är personalen mycket treblig och service minded och ibland ser man folk få i det närmaste en utskällning. Men oftast är de väldigt hjälpsamma.
Jag har aldrig fått en utskällning än så länge... Alla använder den, och har flera gånger blivit instruerad att göra så. Brukar även bli barnvagnar och liknande den vägen.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är oftast vid de tillfällen när den som vill använda emergency exits inte har (enligt personalen) tillräckligt stor anledning som en mer eller mindre allvarlig tillsägelse kan inträffa.
 

inka

Medlem
Tack för alla svar :) Lutar nog åt taxi. Vad kostar tullar och andra avgifter? Dricks typ 20%? Verkar vara lite olika om det ingår eller inte beroende på vilket bolag man väljer.
 
Toppen