Senaste nytt

Taxfreesprit via Domododevo (Moskva)

Parts

Medlem
Varför gör dom detta stop ? Om det nu bara är till problem

SQ har inte underlaget från ARN och då kör 5th-freedom med tekniskt i DME. rätt vanligt att flygbolag kör sånt. R.ex. Flyger ET OSL-ARN-ADD med 5th mellan Oslo och Stockholm.

Jag flög SQ för någon vecka sedan, tyckte det var helt okej med den tekniska. Hemvägen va ok också, perfekt att vakna till, dricka kaffe och kliva in på kontoret på morgonen.
 

Sukhoi

Medlem
Sedan om man kan resa visumfritt till Moskva. Från Sverige så borde det bli bra business. För Singapore Airlines. Redan nu är det många som reser bara mellan Stockholm och Moskva.
 

Tonton

Medlem
Varför gör dom detta stop ? Om det nu bara är till problem
För att de har kunder i Moskva som vill kliva av?
SQ har inte underlaget från ARN och då kör 5th-freedom med tekniskt i DME. rätt vanligt att flygbolag kör sånt. R.ex. Flyger ET OSL-ARN-ADD med 5th mellan Oslo och Stockholm.

Jag flög SQ för någon vecka sedan, tyckte det var helt okej med den tekniska. Hemvägen va ok också, perfekt att vakna till, dricka kaffe och kliva in på kontoret på morgonen.

Inte bara det - SQ har (har iaf haft) en crew base i Moskva - och det är därför ett logiskt ställe att koppla ihop med Stockholm om inte tillräckligt underlag finns i Stockholm. På Stockholmslinjen byts crew ut vid mellanlandingen i Moskva.

Med det sagt så tyckte jag inte alls att stoppet var jobbigt i Moskva. Ganska skön bensträckare, en kaffe i loungen och promenera runt på flygplatsen. Det gick smidigt tycker jag :)
 
Toppen