Senaste nytt

Taxfree alkohol och planbyten

011430121

Medlem
Flyger ARN-CPH-IAD. Förutsatt att alkoholen är förseglad enligt konstens alla regler, kan jag köpa den på ARN och/eller CPH (för att ha med mig till USA)?
Inga problem, antingen på ARN eller CPH kan du handla, det är ingen säkerhetskontroll om du kommer från ARN och skall vidare ut från CPH, du kan få SSSS på ditt boardingkort och då görs en liten extra koll av dig vid gaten i CPH, har du en plastpåse som är igen tejpad enligt kostens alla regler är det inga problem.
Trevlig resa.
 

Gus

Medlem
Imorgon flyger jag Shanghai-CPH-ARN. Kan jag köpa gin på flygplatsen i Shanghai? Är det ny säkerhetskontroll i Köpenhamn när vi landar?

Följdfråga. Vet någon om det är bäst gin-priser i Shanghai eller Kastrup?
 

Homer

Medlem
Imorgon flyger jag Shanghai-CPH-ARN. Kan jag köpa gin på flygplatsen i Shanghai? Är det ny säkerhetskontroll i Köpenhamn när vi landar?

Ändrade säkerhetsregler om västkor vid transfer till EU (fr 2014-JAN-31) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor




Följdfråga. Vet någon om det är bäst gin-priser i Shanghai eller Kastrup?

Finns en sida med priser någonstans, kanske denna? vet inte om det finns en engelsk variant.
日上免税行主页
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Nikje

Medlem
Väcker den här gamla tråden (igen:D).

I sommar flyger vi förhoppningsvis ARN-VIE-GVA-JFK-ZRH-GVA-ARN (med övernattning mellan VIE-GVA) på samma bokning och eftersom gin-lagret börjar sina har jag börjat sukta efter påfyllning till hyfsat pris. Kollade priserna lite snabbt på ARN, VIE samt GVA och ARN verkar förmånligast..

Frågan är hur det fungerar när vi flyger VIE-GVA-JFK dagen efter? Boardingpass borde ha JFK som destination vilket ger rätt att handla taxfree?

Eftersom vi går landside i VIE behöver vi be att få bagaget incheckat till VIE bara för att packa ner godsakerna däri istället för att bli av med dom i säkerhetskontrollen antar jag? Någon som testat eller har en kvalificerad gissning?
 

EgOscar

Medlem
Väcker den här gamla tråden (igen:D).Någon som testat?

Jag har testat att packa ner sprit och checkat in det en gång, i samma väska som en tavla. Lärdom: glasflaskor spricker lätt i transit, sprit löser upp färg och skiten kladdar ner. Tänk efter några gånger innan du gör samma misstag som mig :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen