Senaste nytt

TAP kampanj - 50% off all flights. Boka senast 10/2-19, res ut senast 28/2.

imartin

Medlem
En intressant grej med denna sorts TAP kampanj som är värd att tänka på om den kommer igen i framtiden:

Bokningen hanteras i TAPs system som om man har betalat fullpris. Om man alltså har köpt en business fare (Executive eller Top Executive) så kan man boka om den online utifrån priset som biljetten hade kostat utan kampanj. Jag bokade om min ARN-GRU r/t nu till ett senare datum och betalade enbart ombokningsavgiften på ungefär 1400 kr (som finns för Executive). Faktiskt till och med lite mindre, eftersom biljetten som jag ändrade till kostade typ 50 kr mindre än den icke-rabatterade biljetten jag köpte under kampanjhelgen hade kostat annars.

I princip kan man alltså slå under denna sorts kampanj även om man inte riktigt har bestämt sig än när man vill resa. Så gör man helt enkelt en ändring senare. Och möjligtvis är det isf smartast att köpa Top Executive för att slippa ombokningsavgiften.

Det verkar också vara möjligt att byta till en annan destination. Fast bara på telefon, och jag har inte testat det så jag vet inte om detta medför extraavgifter eller om mellanskillnaden då kanske beräknas utifrån vad man faktiskt har betalat.
 
Toppen