TAP har avbokat min flygresa som startar imorgon...

Diskussion i 'Star Alliance' startad av richard87, 23 Juni 2021.

  1. richard87

    richard87 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ska flyga ARN-LIS-FNC imorgon för en långweekend. Försöker att checka in och biljetten hittas inte. Ringer deras kundtjänst och de informerar om att biljetterna avbokats på grund av tekniskt fel. De har på inget sätt meddelat mig om detta vilket de håller med om. Har blivit rundkopplad flera gånger nu men ingen vill eller lyckas utfärda nya biljetter.

    Vad gäller om jag åker ut till flygplatsen imorgon och inte kommer iväg? Involuntarily rejected boarding eller vad är applicerbart?
     
    Sir Lemon gillar detta.
  2. Har du en eticket, dvs fick du biljetten utställd med eticketnummer när du bokade? Har pengarna dragits och inte återbetalats?
     
  3. Tomas E

    Tomas E Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag kan se säljer de fortfarande biljetter till avgången 18:50 imorgon från ARN, med lite olika alternativ att byta till FNC, inklusive ankomst 00:50 som är det kortaste bytet.
    Så var beskedet att just dina biljetter avbokats snarare än att de ställt in avgången?
     
  4. Tomas E

    Tomas E Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du såg att det var TAP vi pratade om, väl? :D Sedan vår fina lilla pandemi började har de betydligt värre rykte än SAS när det gäller återbetalning, och jag har inte sett några påståenden om att de bättrat sig.
     
    ulagun, Cristoffer Cedergren och jerixon gillar detta.
  5. richard87

    richard87 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har eticketnummer och bekräftad bokning. Dock på en flight som skulle gå 13.00 imorgon och nu verkar vara inställd. Har dock inte fått någon som helst information om detta. Biljetten är bokad för mer än ett halvår sedan.

    Nu ångrar man alla gånger man tyckt SK har usel servicepersonal, det här var fattlöshet på en helt annan nivå…
     
    Sir Lemon, Robert flysas och Gus gillar detta.
  6. Bra, då har du rätten på din sida.
     
  7. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kolla spamkorgar och liknande, om de meddelat dig i god tid så får du det värre.
     
    hco, Sir Lemon och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Gus

    Gus Medlem

    Lider med dig! Hoppas det löser sig. Hur har det gått?
     
  9. Bankiren

    Bankiren Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade 4 business-biljetter bokade med TAP förra året när vi var i Miami och gränserna stängdes. Det var helt omöjligt att komma i kontakt med TAP, så bestämde där och då att aldrig åka med dem. Skrev om detta i någon annan tråd.

    Jag hoppas dock att det löser sig bra för dig! Håller alla tummar. :)
     
    Sir Lemon gillar detta.
  10. CJR

    CJR Medlem

    Ort:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig flugit TAP, men jag har avbokat en resa med dem tidigare. Om jag inte minns fel så tog refunden ca 3 månader eller mer (detta var 2017). Sitter där nu igen med avbokning för ca en månad sedan pga att de ändrat flyg. De har bekräftat refund, men inget än så länge...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×