Senaste nytt

TAP Business class Lissabon-New York

JohanGE

Medlem
Har snappat upp ett och annat tips här på forumet sedan jag blev medlem, varav ett tips på hur man billigt (och bra) fyller på sitt konto med basic points är att flyga med TAP till staterna (Miami är nog den optimala destinationen givet $/poäng ration).

Till frågan: Är sugen på en weekend i NYC och poängintjäningen på en Business-biljett på CPH-LIS-EWR är relativt god sett till kostnaden för biljetten (torde vara runt 11'-12' SEK). MEN, hur är kabinen? Jag har sett och "imponerats" av deras nyare businesskabin på deras A330-maskin, men ser också recensioner på äldre kabiner/maskiner som verkar varvas in på samma slinga. Hur stor sannolikhet vore det att man får åka i den äldre kabinen? Finns det kanske någon annan destination med TAP som ger större sannolikhet till den nyare kabinen?
 

JohanGE

Medlem
Här ser du vilka dagar de kör med a330 neo till IAD och ORD

TAP Air Portugal Expands Its US Presence

Här gällande newark:
TAP Air Announces First A330-900neo Routes - Simple Flying

3dar i veckan till EWR. Tyvärr verkar det inte stå vilka dagar men om du gör testbokningar borde du få upp 339 som kärra när det är neo:n..

Har de inte även gjort en uppgradering på en del av deras befintliga A330-200? Har för mig sett en betydligt trevligare kabin på dessa i vissa recenssioner. Och hur vet man/kan man ta reda på om vilka specifika flygplan (reg-nr) som är uppgraderade?
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Har de inte även gjort en uppgradering på en del av deras befintliga A330-200? Har för mig sett en betydligt trevligare kabin på dessa i vissa recenssioner. Och hur vet man/kan man ta reda på om vilka specifika flygplan (reg-nr) som är uppgraderade?

De har uppgraderat en del ja. Därmot verkar det svårt att veta vilka. Ett sätt är att testboka och välja säten. Då ser man på layouten. Iaf verkar de köra med refittade t/r miami kontinuerligt
 

Sweden

Medlem
Flög med TAP nu i december och januari, CPH-JFK, EWR-CPH. På ditresan från Lisbon ny kabin, på hemresan från EWR blev det 3 dagar innan byte av plan till en med gammal business kabin. Med en flygtid under 6 tim mellan EWR och LIS så gjorde det inte så mycket. Hade en större utmaning på utresan mellan CPH-LIS. Totalt 12 säten i Business, med seat block borde det vara max 8 pax. Pga överbokning var vi 13 pax i Business, på min rad 1 var vi 3 vuxna plus 1 infant. Pursern kom och bad om ursäkt, fick ett kort med mailadress dit jag kunde skriva och klaga på överbokningen. Skrev dit samma dag, har påminnt i gång men inget svar. TAP kända för dålig kundservice!
 

JohanGE

Medlem
Borde det inte gå att ta reda på vilka kärror (re-nr) som har de uppgraderade interiörerna? Jag har så dålig koll på att sidor man kan kolla upp, men tänker att något snille här inne säkert vet :)
 

MTheC

Medlem
Tyvärr verkar det inte stå vilka dagar men om du gör testbokningar borde du få upp 339 som kärra när det är neo:n..
Någon som har erfarenhet av hur väl detta stämmer? Jag har en bokning där det anges 339 båda vägarna (LIS-JFK) men vad jag kunde se så stod det 339 alla veckodagar. Vore ju trevligt att undvika A340.
 

Hafermann

Medlem
Någon som har erfarenhet av hur väl detta stämmer? Jag har en bokning där det anges 339 båda vägarna (LIS-JFK) men vad jag kunde se så stod det 339 alla veckodagar. Vore ju trevligt att undvika A340.
Det är bara att kolla på Flightradar24 vilka plan som flugit sista tiden.
 

MTheC

Medlem
Det är bara att kolla på Flightradar24 vilka plan som flugit sista tiden.
Hjälper inte riktigt, kan ju se vad som flugit några dagar tillbaka men vet inte vad det visade på TAPs hemsida vid bokning så tänkte att någon här redan hade kollat på det. Håller nu koll på hur det stämmer framöver då det anges 2 dagar med 339 (1:a maj och 3:e maj) så får kolla om det sen verkar stämma.
 
Toppen