TAP A330 retrofit business class | Oslo - Lissabon - New York

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Radio Tirana, 20 Oktober 2017.

1. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker TP202 från EWR om 31 minuter. Med förhoppning om att TAP steppar upp lite ...

Smuffe, Brandten, h9kh9k och 1 annan gillar detta.
  2. Radio Tirana

Radio Tirana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så till hemresan.

JFK-LIS
    Flygplan: A330
    Plats: 3J

Det här var min första gång i ett s.k. throne seat, så kommer inte att jämföra med andra bolags stolar i samma utförande utan med hur det var att sitta på 5A i samma TAP-kabin. Skulle nog rekommendera att man gör tvärtom mot hur jag reste: ta 3/5 A på nattflyget hem och 3/5 J på dagflyget dit. Jag tyckte nämligen att 3J var betydligt trängre i sovläge, jämfört med 5A där man har några extra centimeter att sträcka ut sig utanför stolen mot väggen. På 3J var man rätt inkapslad. Däremot var 3J skön att sitta i och bordsytorna var generöst tilltagna med gott om plats att arbeta. Det finns även mer förvaring i de här stolarna jämfört med A-raden.

På utresan var hela kabinen full, men nu var det åtminstone fyra stolar som var tomma. Personalen var lika trevlig som sist, men välkomstbubblet var (precis som på utresan) irriterande snålt upphällt. Boardingen av resten av planet gick verkligen inte fort, men slatten de hällt upp i glaset gick åt på två normalstora klunkar.

Från utresan visste jag med mig att maten inte var något att sitta uppe för. Flyget gick från JFK 23:25 lokal tid så efter takeoff sa jag till kabinpersonalen direkt att jag inte tänkte äta något utan bara ville ha en vattenflaska och sova. Bad dock att bli väckt till frukost. Frukosten var inte heller speciell utan motsvarar vanlig frukost i ekonomiklass hos de flesta *A-bolag.

LIS-OSL
    Flygplan: A320
    Plats: 2A

Hann med ett besök i TAP-loungen i Lissabon. Den var rätt trevlig! Är dock medveten om att jag kan ha varit rätt lättimponerad efter att ha upplevt TAP i luften... men det fanns en välfylld och bemannad bar med massor av drycker. Sänkte två glas prosecco och åt lite pasta.

Ombord på flyget fick vi som var guldmedlemmar i *A beställa mat först av alla. Uppskattat eftersom de har så få rätter av varje sort. Jag valde pastan, vilket visade sig vara samma pasta som de serverade i loungen.

Slutsats
    Hemresan förändrade inte på något vis helhetsintrycket av TAP:s businessprodukt. Åk den för all del om ni kommer över en billig biljett, men ät på flygplatsen före och utnyttja tiden i luften för att sova eller arbeta.

3. Smuffe

Smuffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket lättläst rapport. Tack!

Ja, visst har man varit lite nyfiken på TAP men om det inte är en resa till Portugal så får det nog vara... Om nu inte det släpps en osannolikt billig biljett som ger en hög med poäng som kan motivera en milage run. ;)

ulagun gillar detta.
  4. ELOS

ELOS Medlem

TAP = take another plane :)

5. Moco

Moco Medlem

Läste din rapport redan när den publicerades, men såhär tre år efter ser jag nu dessutom att du lyckades fånga TAPs ägare, David Neeleman, högst upp till höger i första bilden.

jerk, Bankiren, Gus och 1 annan gillar detta.
  6. Gus

Gus Medlem

Snacka om att du är uppmärksam! :D

Bankiren och Linus Gustavsson gillar detta.
  7. Radio Tirana

Radio Tirana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, wow! Imponerad av din uppmärksamma blick :) Kul!

8. jerk

jerk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :)Oj! Det va inte dåligt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!