Senaste nytt

TAP - Överbokning och passagerare attackerad av personal på Arlanda

Sofia

Medlem
Det finns alltid två sidor av samma händelse. Flygbolaget har ju rätt att "ta av" passagerare vid överbokning och är man statuslös är det inte så mycket att göra åt. Sen kan ju detta hanteras på olika sätt givetvis.
 

Agö

Medlem
Det finns alltid två sidor av samma händelse. Flygbolaget har ju rätt att "ta av" passagerare vid överbokning och är man statuslös är det inte så mycket att göra åt. Sen kan ju detta hanteras på olika sätt givetvis.
Nåja, nu har vi ju lärt oss vad detta kostar i Unitedärendet. Personalen ska givetvis inte agera på det sättet.
 
Inte så snyggt hanterat så klart men jag är mer intresserad av att se hans film. Nu kommer ju mina förutfattade meningar givetvis fram men jag gissar att som ett gäng polare på väg till en fotbollsmatch har man fått sig en en öl eller två på flygplatsen och hade filmen varit till hans fördel hade den väl varit med i artikeln?

Filmbevis kan vara bra men det måste vara oerhört provocerande för en person i en stressad situation att ha en kamera i ansiktet.
 

mha321

Medlem
Jag förstår att gate personalen blir stressad av att jobba med att försöka lösa en situation och hela tiden bli filmad (vilket ju ganska uppenbart är för att senare kunna användas i argumentation mot dem). Tyvärr är ju den nya standarden att alltid filma den servicepersonal man kommunicerar med för att på det sättet få starkare argument.

Sedan är det inte på något sätt ett argument för att ta till våld. Det rimliga hade varit att helt enkelt sluta arbeta med lösningen tills vidare. Men jag förstår att det snabbt blir en stressad situation.

Det är nog ett nytt moment som måste in i all personalutbildning och policies (inte bara flygbranschen).
 

011430121

Medlem
Det finns väl övervakningskameror, som skall kontrolleras. Jag tycker det inte är ok att filma en tjänsteman när man diskuterar.
Undrar vad han hade sagt om hon hade tagit upp en kamera och filmat honom.
Förstår att det finns kameror bakom incheckningsdiskarna, så som vissa passagerare uppför sig.
Tack Aftonbladet att ni tog upp detta, skall bli intressant och se vad ni kommer fram till med er grävande journalistik.
 

Sofia

Medlem
Nåja, nu har vi ju lärt oss vad detta kostar i Unitedärendet. Personalen ska givetvis inte agera på det sättet.
Jag håller med helt och hållet. Det kan skötas snyggt eller mindre snyggt. Och att ta till våld är sannerligen inte rätt väg att gå.
 

Avgeek

Medlem
Det finns väl övervakningskameror, som skall kontrolleras. Jag tycker det inte är ok att filma en tjänsteman när man diskuterar.
Undrar vad han hade sagt om hon hade tagit upp en kamera och filmat honom.
Förstår att det finns kameror bakom incheckningsdiskarna, så som vissa passagerare uppför sig.
Tack Aftonbladet att ni tog upp detta, skall bli intressant och se vad ni kommer fram till med er grävande journalistik.
Varför är det inte OK? Om man inte gör något fel så ska det ju inte vara några problem? Bra att kunna ha dokumenterat vad som hänt om det blir något strul framöver.
 
Toppen