Senaste nytt

TAP - Återbetalning vid felbokat datum. Anmäldes inom minuter

Valley

Medlem
För annans räkning.

Som man beskrev för mig. Bokning gjordes i economy och ej omboknings- eller avbokningsbar biljett.
Direkt när bekräftelsen kom upptäcktes att datumet plötsligt var fel. Ringdes till TAP omgående och fick till svar att det inte går att ändra på någonting och att inga pengar kan återbetalas.
Till slut gick man med på att dela ut en tillgodovoucher. Men den skulle inte få användas för korrekta datumen.

Är ju själv ingen kompis av TAP. Men kan man verkligen vara så stelbenta när sådant här händer?
Har för mig jag själv gjort bort mig någon gång hos SAS. Men då löste man det utan bråk. Nu var det länge sedan och jag kommer heller inte ihåg om man hade infört viss tid för avbokning på den tiden.
 

Flyer722

Medlem
Min erfarenhet av TAPs kundtjänst är bland dem sämsta. Inte alls flexibla för att kunna lösa problemet.
 

Valley

Medlem
Changes and cancellations - See how | TAP Air Portugal
Avbokning inom 24 timmar kostar 30 EUR och ska ge en voucher enligt ovan, var det vad man fick? Andra regler för andra points of sale såg jag dock. Men varför skulle den inte kunna användas för att boka en ny biljett på korrekt datum!?

Då var det helt korrekt med en Voucher. Fast det skulle bråkas innan man erbjöd den. Skall kolla vad som sas vara orsaken till att TAP inte ville att den skulle användas för de rätta datumen.
 
Toppen