Senaste nytt

Tankar runt en milerun i höst

Ubbe

Medlem
TAP har bra priser på tex sträckan Köpenhamn Capetown. Jag utgår gärna på mina resor från Köpenhamn så inte behöver betala någon flygskatt till Sverige.
Cph-Cpt via Lissabon hittar man lätt hela hösten för < 1700€ i business och ger då 27 000 poäng till Eurobonus

Great Circle Mapper

Tittade även på Sao Paulo men Capetown ger ju fler poäng och så har de gott vin i Sydafrika. :)
Jisses vad jag har lekt med bokningar sista tiden. Det är ju så tråkigt att inte få åka nått...
 

Berglund

Medlem
Jag har själv en resa bokad varje månad hela hösten, dock fully flexible och fully refundable. Jag bokade dem i våras då jag, lite naivt, trodde att det här nog blåser över på ett par månader. Med tanke på hur världen har reagerat och tal om en eventuell andra våg, tycker jag själv, för egen del, att det är vågat att planera in en nöjes-/milagerunresa redan nu under hösten. Det är så pass många saker som har hänt på kort tid och troligen kommer att hända under de kommande månaderna att det hela känns högst osäkert. Lägg till att flygbolagen behåller pengarna under lång tid, det är strul med försäkringar, nedstängt på många turistattraktioner, restauranger och liknande. Mot den bakgrunden kommer jag fram till analysen för egen del att hösten nog är körd och kommer boka om alla mina resor som ligger där.

Tillsvidare behåller vi jul- och nyårsresan till Miami men alla interkontinentala flygningar fram tills dess kommer att bokas om. På semestern eller em milagerun resa vill jag ha trevligt, inte åka iväg och sitta i karantän, tänka på att skydda sig, hålla avstånd och följa allehanda mer eller mindre verkningsfulla regler. Jag är gärna pionjär och går först i ledet men inte i det här fallet, då har jag ändå antikroppar men orkar inte med allt fixande och donande runt omkring - nä, världen får vänta!
 

richard87

Medlem
TAP har just nu resor FRA-MIA för drygt €1000. Borde ge bra värde. Ser vidöppet ut till sista oktober.
 

palmen

Moderator
TAP har just nu resor FRA-MIA för drygt €1000. Borde ge bra värde. Ser vidöppet ut till sista oktober.
Risken är dock väldigt stor att man inte får resa in i USA om man inte är amerikansk medborgare. Med dagens regler de har kommer du inte på planet ens, kan ju ändras till i oktober men jag är tveksam. Hur lång tid tar det sen att processa att få tillbaka pengar?
 

Hachans

Medlem
Risken är dock väldigt stor att man inte får resa in i USA om man inte är amerikansk medborgare. Med dagens regler de har kommer du inte på planet ens, kan ju ändras till i oktober men jag är tveksam. Hur lång tid tar det sen att processa att få tillbaka pengar?
Kan ju också bli så att du hamnar i karantän när du kommer hem!
 

trekker

Medlem
Mileagerun den här sidan om jul och nyår känns inte rimligt för mig, få se hur det ser ut efter och om SAS förlänger oss som har bryt i Maj.
 
Toppen