Senaste nytt

Tankar kring kombo av kort...

Canadien

Medlem
Finns någon enstaka tågsträcka som säljs av flygbolag och som ger baspoäng också. Men varför vill du ha baspoäng om du ändå inte reser?
 

jumbooze

Medlem
Att betala räkningarna med Coop kortet har väl inte varit en bra ide sedan 2015? Då man ändrade konverteringen, införde avgift och la till en maxgräns per månad. Om man nu vill betala räkningarna är det väl gynsammare med Amex Elite? Har inte kollat exakt konvertering med Coop på ett år. spolade ned kortet i toaletten när de ändrade reglerna och gick från att vara tokbra till sämst.

Om du kommer upp i högre poängnivåer kan det vara smarta att även skaffa ett Amex Premium. Kostar 500 första året och då kan man få ytterligare en voucher vid spend över 150k.
Mitt inlägg om coop var väl från 2015? ;)
 

hg1980

Medlem
Finns det någon anledning att skaffa EB MC när man har Coop? Coop ger ju 10 Extrapoäng per 100kr, samma som EB MC. Eller skaffar ni det för de 4000 välkomstpoängen och sen säger upp det?

Samma med Diners, ser ingen fördel med Diners jämfört med Amex Elite.

Jag har själv Amex Elite och Coop MM. Övertala mig gärna varför jag skall utöka med även EB MC och Diners.

Tack!
 

palmen

Moderator
Finns det någon anledning att skaffa EB MC när man har Coop? Coop ger ju 10 Extrapoäng per 100kr, samma som EB MC. Eller skaffar ni det för de 4000 välkomstpoängen och sen säger upp det?

Samma med Diners, ser ingen fördel med Diners jämfört med Amex Elite.

Jag har själv Amex Elite och Coop MM. Övertala mig gärna varför jag skall utöka med även EB MC och Diners.

Tack!
Nej Coop ger 5p per 100 kronor på alla ställen utom Coop. Det ändrades för snart ett år sedan typ.
 

hg1980

Medlem
Nej Coop ger 5p per 100 kronor på alla ställen utom Coop. Det ändrades för snart ett år sedan typ.
Det har du helt rätt i. Hade helt förträngt att man bara får 0,5 poäng hos Coop på köp utanför Coop (faktiskt 2p per krona på just Coop). Jag snöade in på konverteringstabellen 1 EB poäng per 10 Coop poäng.

Tack för det!
 

ekf

Medlem
Det har du helt rätt i. Hade helt förträngt att man bara får 0,5 poäng hos Coop på köp utanför Coop (faktiskt 2p per krona på just Coop). Jag snöade in på konverteringstabellen 1 EB poäng per 10 Coop poäng.

Tack för det!
Tänk på att om du betalar med ett annat kort, så får du ändå 1p/kr hos Coop om du drar ditt vanliga Coop-medlemskort. Dvs om du betalar 100kr med SAS MC så kan du få 100p hos Coop och 10 EB => 20 EB, eller med Amex Elite 100p + 20 EB => 30 EB
 

hg1980

Medlem
Tänk på att om du betalar med ett annat kort, så får du ändå 1p/kr hos Coop om du drar ditt vanliga Coop-medlemskort. Dvs om du betalar 100kr med SAS MC så kan du få 100p hos Coop och 10 EB => 20 EB, eller med Amex Elite 100p + 20 EB => 30 EB
Just det, så hade jag tänkt att jobba, tack för infon!

Edit: Med AMEX Elite + Coop
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen