Senaste nytt

Tankar kring bokning av DoubleTree by Hilton i Amsterdam Maj 2015

Bibinski

Medlem
Vad är det för del med AirBnB? Man kan nog få en ganska hyfsad lägenhet i Amsterdam för €100 per natt och bara där har man sparat ett par tusenlappar. €1100 för 4 nätter på DoubleTree låter vansinnigt dyrt i min mening. Att pendla till Rotterdam låter inte som någon vidare smart idé då tågen är ganska dyra. Räkna med €30-40 för en t/r resa på snabbtåget. Visserligen tar det bara 40 minuter men det är fortfarande rätt jobbigt. Hilton Rotterdam går dock att få till rätt rimliga summor och det ligger nära Rotterdam Centraal, ifall pendling mot förmodan skulle vara ett alternativ. /Före detta Rotterdambo. ;)
Absolut inget fel med AirBnb, min mening är densamma som din. Rotterdam var mer av ett skämt för att visa på hur långt bort man måste bo från Amsterdam för att få ett hotell med vettiga priser :)
 

Jonas C

Medlem
Absolut inget fel med AirBnb, min mening är densamma som din. Rotterdam var mer av ett skämt för att visa på hur långt bort man måste bo från Amsterdam för att få ett hotell med vettiga priser :)
Tjaa flygplatsen är ju ett annat alternativ, om man vill hålla nere på hotellkostnaden ;)
 

Bibinski

Medlem
Fast det är ju det som är grejen.. Som du skriver så kan jag förmodligen hitta en sjysst lya ganska centralt via AirBnb till samma pris som Hilton Shipol (stavning ? )
 

Bibinski

Medlem
Du bör definitivt hitta en bättre hälft då. AAA rates är i många fall svårslagna, iaf på Hilton. :)
Haha förutom i Amsterdam då! Jag tror hon behöver lite tid bara, helt plötsligt ska man hetsa in en massa hotellnätter på 90 dagar, tror hon ser värdet först när mitt uppdrag är slutfört och jag kan vifta med guldkortet :p
 

Resenären

Medlem
För ganska exakt ett år sedan bodde jag på Casa 400 i Amsterdam. Riktigt trevligt hotel, med ett förmånligt pris.
Our Location on Map | Hotel Casa 400 Amsterdam
Kollade tillgång/pris för maj och 100 Eur/natt är vad som finns. Vill man äta extra bra ligger detta ställe inom promenadavstånd:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    300,6 KB · Visningar: 173

mha321

Medlem
För ganska exakt ett år sedan bodde jag på Casa 400 i Amsterdam. Riktigt trevligt hotel, med ett förmånligt pris.

Håller med om det som ett bra förslag på lite billigare hotell. Anordnade en konferens där för några år sedan. Absolut ingen lyx, men fräscht och bra service. Och bara en kort promenad från tunnelbanan när man vill lite mer downtown.
 

Bibinski

Medlem
Dock ett pris på 176€ / natten på mina datum, väsentligt billigare än hilton men fortfarande inget som exalterar mig för det priset. 100€ som du nämner vore ju en annan femma.
 
Last edited:
Toppen