Senaste nytt

Take-away-muggar i loungen?

Det som serveras i loungen är till för konsumption i loungen. Det är, om inte annat den oskrivna, regeln.

Principiellt, är det samma sak att jag tar med mig en kopp kaffe som att jag tar med mig ett fullt glas JW Blue från loungen.

Ah, det finns förstås en risk att man tar med sig ett glas vin/whiskey ut ur loungen, tänkte inte på det. Undrar hur det är på T4 inrikesloungen som saknar alkohol?
 

Jonas C

Medlem
Ah, det finns förstås en risk att man tar med sig ett glas vin/whiskey ut ur loungen, tänkte inte på det. Undrar hur det är på T4 inrikesloungen som saknar alkohol?

Det var också min tanke. Tror dock att man bör vara en riktig alkoholist för att fylla en hel pappmugg med Laphoraig. Men en G&T kan nog "smugglas" ut.
 

sembl

Medlem
Är det verkligen ett problem med att folk kommer smuggla ut massa alkohol. Kommer det att ske, förmodligen. Men den stora massan kommer inte att göra det.

Jag tar alltid med mig glass/kettlechips ur loungen och munchar på när jag köar/sitter ner i väntan på takeoff. Kanske ett svenskproblem...

Om det vore problem så skulle tex frankfurt och munchen ha problem med att folk dricker taxfreesprit i pappmuggar i väntan på nästa flight.
 

Ron Santo

Medlem
Jag håller fullständigt med om människans inneboende snålhet, har med förvåning observerat en medelålders kvinna fylla medhavd sportdrycksflaska med vin på Arlanda, hon såg väldigt nöjd ut och tjattrade glatt med sitt sällskap på vägen ut.
 
Jag håller fullständigt med om människans inneboende snålhet, har med förvåning observerat en medelålders kvinna fylla medhavd sportdrycksflaska med vin på Arlanda, hon såg väldigt nöjd ut och tjattrade glatt med sitt sällskap på vägen ut.

Herregud! Du skulle gått fram och frågat vad tusan hon sysslar med, vore kul att se hennes reaktion?
 

ulagun

Medlem
Dags att starta tråden: "En sniken svensks bekännelser - Vad jag tog med från Loungen" :rolleyes:

Förra julen CPH-loungen en välklädd karl tog sex flaskor julöl helt bekymmersfritt ur kylen och ned i portföljen. Motsvarande öl fanns att köpa i tax-freen. (Undrar fortfarande om han tog med sig tomflaskorna efter jul för att panta dem)
Var går gränsen är en bra fråga.
Frukt, tandpetare, dagstidning och våtservetter är min gräns. Någon gång lite skamset en Sköna Hem eller annat magasin.
Personligen anser jag att lounger inte ska vara "hämtställen". Jämför t.ex. med Hilton executive lounger där det klart skyltas att all förtäring ska ske i lokalen.
Har f.ö noterat att "plocka på sig" småförpackningar alltmer försvinner från lounger hotell m.m. Saknar de pyttesmå Tabascoflaskorna från Hilton Kastrups frukostmatsal:p
 
Toppen