Senaste nytt

"Tagit över incheckningen på flygplatsen"

chazzie

Medlem
Är det någon som vet vad det betyder? Försöker checka in på SK096 ikväll (16:15) men får fel i appen "check-in not possible for this flight" och SAS kundtjänst säger att de har "tagit över incheckningen på flygplatsen". Jag tycker det luktar inställt, men å andra sidan bör de väl vilja boka om alla så snart som möjligt då?
 

chazzie

Medlem
”Flight under airport control” betyder att det är check-in och gate agenterna som nu kontrollerar flighten.

Det har nästan alltid i min erfarenhet varit en överbokat avgång.

Brukar inte vara det på denna avgång till OER, men vi får se vad de säger när jag landar från FCO.
 

chazzie

Medlem
Liten uppdatering här, i incheckingen hade de ingen aning varför det blev försenat, men i gaten hörde jag dem säga att det fattades en styrman, men de var även transparenta med det efter ombordstigning då de sa att den sjukanmälan på en styrman orsakade att de fick kalla in en ny varpå förseningen blev ett faktum, avresa blev tillslut 17:30 så ändå 30 min innan första budet!

Snyggt att köra med öppna kort tycker jag, säg som det är, jag tror de flesta har förståelse för att det kan bli sjukdomsfall som ställer till det i verkligheten.
 
Toppen