Senaste nytt

Taggens guide till att skriva reserapport i första klass

Taggen

Medlem
14.1 på listan, applicerbar om man flyger LH från hemmabas. Ta kort på "Vilken anka i loungen?" och posta bild i tråden.
"You know that grown men collect these ducks?" som de sa till mig i FCT i januari? "What, are you serious? :eek:"

Vilken anka i Lufthansas First-lounger? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ja, rapportera första klass med LH kräver mer eller mindre ett eget regelverk som hyra lyxbil på FRA och lämna bilen vid FCT.
 

Janne V

Medlem
25. Menybilder i flygplan - Samma regler som för menybilderna i loungen. Viktigt här är dock att raljera över 1) ölutbudet och 2) GT-utbudet då dessa alkoholtyper har egna trådar på BC och därmed ett stort intresseunderlag.

Hmm.. vilken tråd?
Öl ombord.
Utbud ombord. Lokala inslag på menyn - öl.
Resor med öl

GT-tråd: Gin & Tonic-tråden | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Champagnetråd: Champagnetråden | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

ulagun

Medlem
Helt underbar sammanfattning!
Anser det gått lite inflation i First Class reports senaste åren. Upplever det själv numera att standard FC rapporterna är lite deja vu.
Avsevärt mer intressanta och lärorika finner jag t.ex Peps udda rapporter om flygbolag och ställen där jag i min vildaste fantasi aldrig (kanske, vem vet) tänkt nyttja.
Ja, rent generellt skulle jag uppskatta lite mer nya idéer och infallsvinklar på BC. Felet kanske är mitt eget. Har läst BC sedan 2010 och med åren blir det, av naturliga skäl, mycket upprepande, men som självklart är nytt och nyttig info för er som är nya i forumet.
 
Toppen