Senaste nytt

Ta sig från NRT (Tokyo Narita) till Shinjuku?

Dr. Miles

Expert
Går det betala med suica på alla taxis eller är det olika?
Enligt den här listan finns det säkert mer än 100 olika taxifirmor i Tokyo och därför kan det hända att vissa taxi inte tar emot Suica/Pasmo.

タクシー会社をさがす タクシーサイト
Jag håller med Nota Bene, efter att åkt tåget tidigare, så använder jag mig numera alltid av Limo bus.
Shinjuku station är inte kul att passera vid rusning om man släpar på resväska, lätt kaotiskt.
Jo, där (Shinjuku station) passerar lite över 3,5 miljoner människor varje dag...
 

Wendestam

Medlem
Har bott ett antal gånger i Shinjuku och alltid tagit Narita Express och sen gått från stationen. Är man ändå i krokarna (Shinjuku) glöm inte att besöka baren på Park Hyatt :)
 

henke12

Medlem
Har bott ett antal gånger i Shinjuku och alltid tagit Narita Express och sen gått från stationen. Är man ändå i krokarna (Shinjuku) glöm inte att besöka baren på Park Hyatt :)
Precis,

Och dagtid finns det en government byggnad precis granne med Hilton där man kan åka upp gratis och spana :)
 

Dr. Miles

Expert
Vänligen komma ihåg att preferens mellan tåg, buss, taxi, promenad varierar beroende på:
*om man har stor och/eller flera väskor med sig
*om bussen stannar framför ditt hotell eller ej
*i vilken årstid och i vilket väder man reser
*om man reser med familj eller ej
*om det är rusningstid eller ej

Som sagt en kilometers promenad i över 35 graders värme med en resväska (eller mer) vill jag slippa om det finns en direktbuss.
Även byte från tåg till taxi på Shinjuku station är tillräckligt mycket joxande om man har bagage med sig.
 

MegaFlyer

Medlem
Bra tråd! Måste slå ett slag för Japan Rail Pass om du ska röra dig med tåg i Japan. Narita Express ingår i JRP.

Saknar Japan!

Trevlig resa!
 
Toppen