Senaste nytt

Ta sig från NRT (Tokyo Narita) till Shinjuku?

Aspire

Medlem
Hej,

Jag åker inom kort till Tokyo och anländer till NRT. Är det någon som har några bra tips gällande hur man smidigast tar sig till Shinjuku station (har boende nära stationen)?

Tacksam för alla tips.
 
1) Narita Express - kører lige til Shinjuku.

2) En kombination af lokal tog - billigere men kræver skift.

3) Airport Limousine Bus - fornuftig pris, men kan tage lidt tid i rush hour.

4) Taxa - DYRT!
 

bossefin

Medlem
@JensE jag ska göra likaledes (22-24 oktober). Har också kollat och kommit fram till att även om det verkar ta 2 timmar så är det nog det smidigaste alternativet. Fast någon med erfarenhet från Tokyo får gärna meddela om det är fel.
 

jumbooze

Medlem
Jag har tagit Narita Express de gånger jag åkt till Shinjuku, köpte Suica card med Express biljett i combo så kunde jag betala taxin från Shinjuku station med Suica.
 

Johanna

Medlem
Jag skulle ta expressen och sen taxi om jag inte vill byta. Expressen går så snabbt och är så smidig och bekväm. Sist tog jag buss ut till flygplatsen och det funkade fint men det beror på om man hamnar i rusning eller ej.

oppsss pucktvåa
 

Dr. Miles

Expert
Jag ska bo på Hilton Tokyo om ca 2 månader och tänkte ta bussen från Narita.
Aldrig varit där så vet inte om det är bäst, men det är en "dörr till dörr" service och man slipper dra baggaget runt Tokyo.
Shinjuku - Narita Airport | Scheduled Bus Services | Airport Limousine Bus
Narita Express tar ca 80-100 minuter till JR Shinjuku station och det går ungefär två gånger i timmen. Sedan en kilometers avstånd från JR Shinjukus västra ingång till Hilton Tokyo.

Airport Limousine tar ca 120-130 minuter mellan Narita flygplats och Hilton Tokyo så om @Aspire reser inom kort, skulle jag rekommendera Airport Limousine.
Då slipper man all byte i värme (det kan bli över 35 grader varmt i Tokyo i augusti).
 

jumbooze

Medlem
Ahh, Jag har bara varit i Tokyo, November & December och åker dit igen i November & December :D
Verkar vara ett återkommande tema.
 
Til Hilton vil jeg også anbefale Limousine Buss. Jeg har prøvet alle alternativerne i mit første indlæg undtagen taxa og overall så er bussen smidigst (selvom jeg stadig har en stor kærlighed til japanske tog).
 
Toppen