Ta med föräldrar i star alliance/SAS guld lounge eller vanlig lounge?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TjrsTapis, 9 Juni 2018.

Tags:
  1. TjrsTapis

TjrsTapis Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej och tack för en riktig grym forum!

Jag ska besöka föräldrarna i södra frankrike och de ska sedan följa med upp till Stockholm via köpenhamn (flyger SAS), jag är själv EBG och försöker klura ut om de kan räknas som familjemedlem enligt reglerna och om de dessutom kan hänga med i guld loungen?

Jag läser på sas.se "upp till fyra familjemedlemmar" men då verkar exemplet alltid vara barn och fru/man, aldrig annat vilket får mig att undra över villkoren och vad som räknas som familj (sträcker det sig till kusiner t.ex.?)

För Guld loungen är det visserligen max en gäst som gäller om jag har förstått det rätt men går det att på något sätt få med båda föräldrar in? Har någon försökt?

Tack för alla svar!

2. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte svaret, men har ett förslag till lösning om det inte funkar på det viset:

Uppa en till plus och ta med den andra in i loungen.

3. TjrsTapis

TjrsTapis Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo smart lösning, men tyvärr räcker väl inte plus för tillträde till guld loungen :/

4. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enda egentliga skillnaden är väl att Guld har starksprit men det kanske iofs är just det ni är ute efter? ;-)

5. TjrsTapis

TjrsTapis Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha nej inte alls, så om det är den enda skillnaden om inte komforten och maten är bättre är väl den vanliga loungen helt gångbar. Nu gäller det bara att lista ut om föräldrar ingår i SAS term för "familj"...

Lounge Lizard gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns hur mycket som helst skrivet om det där. Vad jag vet har inget ändrats så det är fortfarande aktuellt, så sök lite lär du hitta exakt vad som gäller.

Tommy gillar detta.
  7. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Make/maka/partner, föräldrar och egna barn räknas som den närmsta familjen.

Till för något år sedan så räknades inte föräldrar dit, men det har ändrats så nu gör de det. Vilket är helt logiskt, tycker jag.

AnnaUM och TjrsTapis gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!