Senaste nytt

Ta med en gäst eller familj som guld/Diamond vid Prio boarding

AtleFlyg

Medlem
Nu inför SAS förmånen av att kunna ta med en gäst eller familjen vid prioboarding för guld eller högre skriver de på sin Linkedin bl.a. Äntligen :)
 

Airman

Medlem
Jaha, så nu blir det ännu fler som inte kan boarda korrekt som ska blockera mittgången i evigheter...

Man kan ju hoppas att innehavaren av guld/diamantkortet har viss koll pga sitt frekventa resande och berättar för familj/kollegor vad som gäller när man kommer på planet... Även jag, som stackars EBS tänker mycket på att vara effektiv och inte vara ivägen, men kan vara min personlighet kanske :D
 

banditan

Medlem
Man kan ju hoppas att innehavaren av guld/diamantkortet har viss koll pga sitt frekventa resande och berättar för familj/kollegor vad som gäller när man kommer på planet... Även jag, som stackars EBS tänker mycket på att vara effektiv och inte vara ivägen, men kan vara min personlighet kanske :D
Stod bakom en med Diamond-tag i security checken i Oslo för någon vecka sedan. Personen ifråga hamnade nästan i slagsmål med personalen när personalen vänligt men bestämt förklarade att man inte får ta med litervis med flytande. Personen hävdade med en dåres envishet att eftersom alla ca 8-10 liter låg i genomskinliga plastpåsar så var det ok...

Så hoppas kan man, men man kan aldrig så noga veta
 

Airman

Medlem
Stod bakom en Diamond i security checken i Oslo för någon vecka sedan. Personen ifråga hamnade nästan i slagsmål med personalen när personalen vänligt men bestämt förklarade att man inte får ta med litervis med flytande. Personen hävdade med en dåres envishet att eftersom alla ca 8-10 liter låg i genomskinliga plastpåsar så var det ok...

Så hoppas kan man, men man kan aldrig så noga veta

Ajdå! Haha, vad illa! Ändå imponerande att man har Diamondstatus och inte kan de mest grundläggande reglerna! Jaja, där naggas väl min teori i kanten om att man har koll på läget om man flyger lite oftare...
 

Trox

Medlem
Synd att förmånerna blir alltmer urvattnade. Har man inte status så har man inte. Statusmedlemmen i ställskapet kan ju själv avvakta med att gå ombord om det är jätteviktigt att gå tillsammans.
 
Synd att förmånerna blir alltmer urvattnade. Har man inte status så har man inte. Statusmedlemmen i ställskapet kan ju själv avvakta med att gå ombord om det är jätteviktigt att gå tillsammans.
Det är ju inte att utvattna förmånerna, det är ju en förbättring för statusmedlemmar att kunna boarda tidigare tillsammans med familjen, inte en försämring. Och så ofta är det ju inte man har familjen med sig om man räknar flighter totalt.
 
Toppen