John Rambo
Medlem
Som en Businessclass.se novis testar jag att ge mig på en mindre recension.
Jag är en nybliven poängsamlare, och har ännu inte uppnått Eurobonus guld, då mina tjänsteresor ToR malmö/Stocholm och Cph-Pristina knappt ger några poäng alls..
Således gav jag mig på prioritypass loungen T/G Lounge på Ngurah Rai flygplatsens Bali Denpasars utrikesterminal. Inträdet blev 240kr cash, och de accepterar förstås Amex (vilket enligt min erfarenhet ungefär 50% av affärer/restauranger/hotel gör uti Bali).
Ett första intryck är positivt; det är luftigt, fräscht och behagligt. Restaurangutbudet är oerhört bra, stor buffé, såväl frukost som lunch, och oändliga fruktfat och snacksbufféer . Jag blir vid anländandet informerad om att det ingår 15minuters fotmassage i massagerummet, och därtill är massagefåtöljerna gratis att använda.
Det är rymligt, och personalen är likt i övrigt på Bali på tå för att leverera god service med ett stort leende. De plockar raskt undan efter folk som lämnar och det känns mer premium än vad jag betalat för. Loungen är luftig till ytan, och har dels öppna socialare områden, men även en större lugnare del som är skyddad bakom en skiljevägg.
Maten var för en asien-ofil som mig enastående; det var Kinesiska Buns, Ramen Nudlar, risrätter och blandade varmrätter i buffé, därtill kunde man beställa olika sorters pasta, eller annat från äggstationen. Frukostutbud, fantastiska kylda drycker såväl juicer som läsk - se bilderna.
Internet i loungen var stabilt och riktigt snabbt, till skillnad från det fria nätet på Ngurah Rai flygplatsen, som visserligen är gratis, men något skakigt..
Några delar för utveckling;
Alkoholen är begränsad; 3öl eller vinglas/person ingår, därefter kostar det. Ingen fri sprit. Jag hade dock inga problem själv att få 5 fina Bintangs och ett glas halvdant rödvin utan extra kostnad.
Det var något varmt uti loungen, trots ett tiotal kylaggregat. Dock inte olidligt, men någon konstruktiv feedback förtjänas.
Det kändes något instängt, trots luftigheten, då man inte kunde se ut genom rutorna om man inte stod upp; klart inget stort problem det heller..
Duschen var under utveckling, toaletterna ”bra nog”.
Loungen rekommenderas varmt, det kändes prisvärt som en ”budget-lounge” och var en perfekt start på en låååång hemresa via Singapore/Zurich. De 15minuternas massage blev en bra prick-över-i.
Jag fick hela 2,5h i loungen, då det tog under 20minuter från att jag anlände flygplatsen tills bagage var incheckat och jag som economy passagerare var igenom säkerhetskontrollen. ...detta trots högsäsong.
Nu ännu mer taggad på att uppnå den förbannade guldnivån så att jag kan njuta mer under mina resor, så jag tackar för alla era tips och råd - och är förhoppningsvis där snart nog. Så nu dags att åka vidare till ”världens bästa flygplats” Changi - och ser fram mot att spendera resterande dag där.
Namaste
Jag är en nybliven poängsamlare, och har ännu inte uppnått Eurobonus guld, då mina tjänsteresor ToR malmö/Stocholm och Cph-Pristina knappt ger några poäng alls..
Således gav jag mig på prioritypass loungen T/G Lounge på Ngurah Rai flygplatsens Bali Denpasars utrikesterminal. Inträdet blev 240kr cash, och de accepterar förstås Amex (vilket enligt min erfarenhet ungefär 50% av affärer/restauranger/hotel gör uti Bali).
Ett första intryck är positivt; det är luftigt, fräscht och behagligt. Restaurangutbudet är oerhört bra, stor buffé, såväl frukost som lunch, och oändliga fruktfat och snacksbufféer . Jag blir vid anländandet informerad om att det ingår 15minuters fotmassage i massagerummet, och därtill är massagefåtöljerna gratis att använda.
Det är rymligt, och personalen är likt i övrigt på Bali på tå för att leverera god service med ett stort leende. De plockar raskt undan efter folk som lämnar och det känns mer premium än vad jag betalat för. Loungen är luftig till ytan, och har dels öppna socialare områden, men även en större lugnare del som är skyddad bakom en skiljevägg.
Maten var för en asien-ofil som mig enastående; det var Kinesiska Buns, Ramen Nudlar, risrätter och blandade varmrätter i buffé, därtill kunde man beställa olika sorters pasta, eller annat från äggstationen. Frukostutbud, fantastiska kylda drycker såväl juicer som läsk - se bilderna.
Internet i loungen var stabilt och riktigt snabbt, till skillnad från det fria nätet på Ngurah Rai flygplatsen, som visserligen är gratis, men något skakigt..
Några delar för utveckling;
Alkoholen är begränsad; 3öl eller vinglas/person ingår, därefter kostar det. Ingen fri sprit. Jag hade dock inga problem själv att få 5 fina Bintangs och ett glas halvdant rödvin utan extra kostnad.
Det var något varmt uti loungen, trots ett tiotal kylaggregat. Dock inte olidligt, men någon konstruktiv feedback förtjänas.
Det kändes något instängt, trots luftigheten, då man inte kunde se ut genom rutorna om man inte stod upp; klart inget stort problem det heller..
Duschen var under utveckling, toaletterna ”bra nog”.
Loungen rekommenderas varmt, det kändes prisvärt som en ”budget-lounge” och var en perfekt start på en låååång hemresa via Singapore/Zurich. De 15minuternas massage blev en bra prick-över-i.
Jag fick hela 2,5h i loungen, då det tog under 20minuter från att jag anlände flygplatsen tills bagage var incheckat och jag som economy passagerare var igenom säkerhetskontrollen. ...detta trots högsäsong.
Nu ännu mer taggad på att uppnå den förbannade guldnivån så att jag kan njuta mer under mina resor, så jag tackar för alla era tips och råd - och är förhoppningsvis där snart nog. Så nu dags att åka vidare till ”världens bästa flygplats” Changi - och ser fram mot att spendera resterande dag där.
Namaste