Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

mrflyt

Medlem
Nu har jag uppdaterat min routing med att klämma in även TAP på resan.
Lovar att inte ändra mer nu.:eek:
 

Dr. Miles

Expert
  1. Tokyo Haneda(HND) och Tokyo Narita(NRT) är co-terminals och de räknas som samma stad.

  2. Qatar Airways(QR) är ej Star Alliance medlem därför kan ni inte välja flygningar med dem.
    (Alla Star Alliance flygbolag exkl. Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa och SWISS)

  3. En stopover är tillåten per enkelresa, alltså man kan ta två stopover för t/r förrutom destination.

  4. Om ni vill flyga med Singapore Airlines Airbus A380(388), A340-500(345) eller Boeing B777-300ER(77W)
    i Business class, är det nog bäst att ringa till bmi Diamond Club(tel: +44-1332 648768) och kolla om award plats verkligen finns på ditt önskade resedatum.
    Jag kommer inte ringa och fråga runt om platstillgångarna senare vid bokning.

  5. Det går också att boka som Open Jaw. Ni kan t ex flyga så här:
Exmepel 1:
Stockholm/ORD-Chicago/ORD: SAS
/stopover/
Chicago/ORD-Mexico City/MEX: United

/open jaw/ (resa på egen hand)

Cancun/CUN-New York/EWR: United
/stopover/
New York/EWR-Stockholm/ARN: SAS​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Exmepel 2:
Köpenhamn/CPH-Singapore/SIN: Singapore Airlines
Singapore/SIN-Hong Kong/HKG: Singapore Airlines
/stopover/
Hong Kong/HKG-Beijing/PEK: Air China

/open jaw/ (resa på egen hand)

Shanghai/PVG-Bangkok/BKK: THAI
/stopover/
Bangkok/BKK-Köpenhamn/CPH: SAS​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Tack för klargörandet AHO.

Har det inte förut gått att boka BMI award flights med Qatar eller är det bara något jag fått för mig?
I alla fall posta Qatar flygningar till BMI har väl gått?

/Andreas
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert

090034208

Medlem
1. Flyger 100% privat (har inget jobb där man reser). Har EBS tack vare 20 segment med SK,KF inom Norden. Reser med familjen 1 gång per år till Asien på solsemester. Tack vare denna sida har jag även skrapat ihop till ett A3 Gold (senast till Thailand med LX) samt på en milage-run till BCN.
2. Flyger som tidigare nämnts mest med SK samt KF. Nu senast med LX och så prövade jag ET(ARN-FCO)
3. Flyger mest Economy, ibland uppgraderat via Optiontown på KF(kan väl knappast kalla det C). Har endast prövat Businessclass på milagerun till BCN med ET samt LX

Min Routing:
Vasa/VAA - Köpenhamn/CPH: Blue1
Köpenhamn/CPH - Athen/ATH: SAS
Athen/ATH - Istanbul/IST: Aegean(för att pröva A3 som man har guld kort hos)
Istanbul/IST - Seuol/ICN: Asiana
/destination/
Seoul/ICN - Istanbul/IST : Turkish Airlines
Istanbul/IST - Köpenhamn/CPH : Turkish Airlines
Köpenhamn/CPH - Vasa/VAA : Blue1
 

Dr. Miles

Expert
Alla som berömmer mitt generositet tacka ni själva! Det är ni som har deltagit och skapat ett otroligt nyttigt forum med trevlig atmosfär.
I och med mina(och släktens) bmi miles(Jag har nu över 100.000 bmi miles att bränna) förvandras till mindre användbara avios, "Varför inte med kul tävling?" så tänkte jag.

Star Alliance har snålat med sin 15-års jubileum firande(katastrof som PR:eek:), tyckte jag att vi på BusinessClass.se skulle kunna erbjuda bättre när vi har passerat 50.000 inlägg!
(Dock jag är inte säker på om vi kan erbjuda en First class bonusresa när vi passerar 100.000 inlägg. :p)
 
AHO: Jag har en fråga, du har ju rest mycket i Asien som jag förstått.

Som relativt ung, hur klarar man sig i tex storstäder som Tokyo?
Jag kan inte ett uns Japanska idag men på några månader bör man hinna lära sig enklare fraser osv. :)

Vad jag läst och försått ska Japaner överlag vara väldigt hjälpsamma och i tunnelbanorna ska det även stå på Engelska?
Jag har varit sugen på Japan och Kina väldigt länge nu men det pirrar allt lite i magen då det är en annan grej än att åka till ex USA.

Ska dock sägas att jag klarat mig själv på betydligt värre ställen i just USA och Asien ska ju vara väldigt trevligt och mycket säkert om man jämför med vissa ställen i Sydamerika, USA etc.

Nej, nu tar jag möjligheten som ges, att vara feg kommer man inte långt på.
En resa till Japan får det bli! (Japanerna bör ha lite överseende med språket nu när Ola-Conny & Morgan gjort Tokyo)
 
Last edited:

Singapore

Medlem
AHO, jag måste berömma dig för din godhet och generositet.

Är lite off-topic, men tittade på din profil på Flight Memory och höjde lite på ögonbrynen att du hade varit över i stort sätt hela världen, men inte i USA. Hur kommer det sig? Har du aldrig velat åka dit? :p
 
Toppen