Senaste nytt

Tävling från SAS404 - Resa till Tyskland t/r med SAS Plus

Jonas C

Medlem
Kul initiativ @SAS404 och jag deltar gärna! :)

- Motivera varför du vill åka
Tjaa det finns ju många skäl till varför jag vill åka. Till att börja med så har jag inte flugit tillräckligt i SAS PLUS så det skulle vara kul att få några fler chanser att prova på PLUS mer ordentligt. Jag befinner mig nu i det där lite småtuffa läget där man nyss har tagit examen men inte börjat det första riktiga jobbet ännu. Så det blir med andra ord ganska svårt att planera resor både tidsmässigt och pengarmässigt, så en helgresa till Tyskland hade uppskattats starkt. Planen hade varit att resa till Frankfurt över en helg då jag har lovat en god vän ett besök tid under en längre tid men som inte blivit av. Det beror främst på att priserna till Frankfurt är högre än till de flesta övriga destinationer, och att SAS ganska sällan släpper ungdomsbiljetter dit på datum som passar.

Reserapport kommer givetvis att skrivas då jag gärna vill ge tillbaka till BC communityn i form av intressant läsning med högkvalitativa bilder.

- Hur många flygresor du gjort senaste 12 månaderna?

Jag gjorde 42 flygningar under 2014

- Vad du vill göra på plats?

Tanken är väl att spendera en avslappnande helg i Frankfurt. Har inte hunnit utforska staden och närområdet i någon större utsträckning, vilket jag förmodligen tänker göra om denna resa blir av. Söndagen dvs hemresedagen kommer att spenderas på flygplatsen från morgon till kväll där största delen av tiden kommer att ägnas åt lounge hopping, planespotting och att dricka Champagne. Tänkte även utforska möjligheten att göra en First Class upplevelse "on the cheap" då den gamla A26 loungen som nyligen gjordes om till Business Class lounge enligt uppgift ska ha många av faciliteterna kvar från tiden då det var en förstaklass lounge. Det blir förmodligen något intressant att läsa om i en reserapport, då det även kommer en utförlig recension av loungerna.
 

Lollet

Medlem
Väldigt generöst @SAS404

Jag skulle överraska min tjej med en resa till Berlin, hon har länge pratat om att hon vill dit och shoppa på primark. Vi har bara testat SAS+ en gång tidigare, och det gör vi gärna om!

De senaste 12 månaderna har jag gjort 7st t&r.

Jag som inte gillar öl skulle ändå få ta och ge det ett försök på någon lokal pub.
Då ingen av oss har vart i Berlin så skulle det så klart också bli lite turistande.
Jag skulle som Simon gärna vilja besöka ett koncentrationsläger då jag verkligen fått upp intresset för 2a världskriget det senaste året. (Det får dock bero på längden på resan om det hinns med eller ej)

Jag skulle definitivt välja ett hotell som tillhör Club Carlson och en recension är given :)
Slutligen skulle jag passa på att fylla upp alkoholförrådet lite :rolleyes:

Lycka till alla!
 

Impendill

Medlem
Vilket underbart initiativ!

Motivera varför du vill åka:
Jag vill återuppleva Berlin.
Min sambo och jag har tittat på en Europaresa ett tag utan att lyckats bestämma oss och det har blivit mindre aktuellt nu när hon blivit student.
Alla hjärtans dag är den 14/2, så detta skulle bli en fin överraskning (då förra året inte blev så lyckat).


Hur många flygresor du gjort senaste 12 månaderna:
Förra året gjorde jag 4 resor fördelat på 35 segment.

Vad du vill göra på plats
Jag vill besöka Madame Tussauds, promenera vid under den linden och så klart åka upp i tv-tornet för att se staden och äta något.
 

Lineker

Medlem
Trevligt initiativ!

- Motivera varför du vill åka
Efter att ha bokat en massa resor de senaste månaderna så känner jag (min omgivning) att gränsen är nådd. Men om man skulle vinna en resa så måste de vara ett godkänt undantag.
Vet inte om det är ett misstag att inte Munchen finns med som alternativ?! Om så är fallet så är det min favorit. I annat fall Dusselforf.

- Hur många flygresor du gjort senaste 12 månaderna?
Ca 20 resor.

- Vad du vill göra på plats?
Bra hotell. Loungebesök (långa och så många som möjligt) på flygplatserna. Tysk mat/öl i rikliga mängder. Allianz Arena eller Signal Iduna Park.
 

Mariel

Ny medlem
Är det OK om jag nominerer bestevenninna mi? Jag kommer inte at benytte mig av resan själv, men heller booke meg billett selv och resa sammen med henne hvis hon vinner.

Vi har i det siste talad om att resa inn silver-kort åt henne, och resa på ungdomsbiljetter för hon blir 26. Men vi har inte fått helt schvung på reseruttan enda, ungdomsbiljetterna är dyra for weekend-resor. Blandt byene vi har talad om, är Berlin alltid en gjenganger. Så hon vil åka OSL-TXL-OSL, och endelig få besöka Berlin.

Hon har gjort 6 flygresor de senaste 12 månederna - blev inte nok för silverkort.

Om vi åker til Berlin skal vi se på gamla historiske plassar, kanskje åke opp i TV-tårnet och äta god mat :)


Hej. Nå er jeg blitt medlem, så dette er vel mitt bidrag i konkurransen :)
 
Toppen