Systemfel och Iphone problem med sas hemsida

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Sam Giertz, 10 December 2019.

1. Sam Giertz

Sam Giertz Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan ett par veckor har jag stora problem med ett generiskt "SYSTEMFEL" meddelande när jag gått igenom en bonusbokning precis innan jag kommer till steget man skall betala. Händer allt som oftast nu med stegrande frustration som resultat. Går som alltid fint att boka via classic! Har någon ett tips? Vet inte om det kan spela in men har rätt många kommande award bokningar.

Vidare - sedan jag uppgraderade till IOS 13 har det också på min Iphone varit i stort sett omöjligt att bläddra i kalendern vid val av datum för bokning på sas hemsida. Går inte att byta månad hur många gånger man trycker på knappen och så vips funkar det. Får för mig att klienten står och laddar ned tillgänglighet i bakgrunden. Har någon annan samma problem?

Och idag droppen - när jag försöker ändra en bonusresa så kommer jag som vanligt till classic, skall välja nytt datum för en resa i kalendern och mars saknar alla dagar efter den 24 i kalendern... bara tomma gråa boxar. Och jag som vill resa den 26e!

Är jag ensam i denna frustration?

Sir Lemon och imartin gillar detta.
  2. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade samma problem förra veckan när jag skulle boka några awardsresor. Slutade med att jag ringde till SAS kundtjänst så fick dom boka dessa utan ngn bokningsavgift.

3. jonaseriksson84

jonaseriksson84 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mobilversionen har absolut funkat rätt kasst de senaste veckorna. Just problemet att bläddra i kalendern men ibland även att logga in etc har inte funkat alls från och till.

Det började strax innan de lade till funktionen att kunna se dyrare poängbiljetter så gissar att de är på nåt sätt relaterat till uppdateringar av hemsidan.

Sir Lemon och imartin gillar detta.
  4. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med kalendern tycker jag löser sig när jag har telefon i landscape, chrome iOS 13

5. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hos mig har det drygt ett dygn kommit upp tekniskt fel varje gång jag velat boka en resa i sista steget när sittplatser etc har valts. Blir tokig. Classicsidan har inte mina vouchers. Appen klarar inte heller vouchers. Och efterhand försvinner alla mina möjliga flygningar i takt med att andra hinner före. Vad fasen kan man göra? Ska ringa guldsupporten imorrn.

6. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Guldsupporten är öppen dygnet runt!

Berglund gillar detta.
  7. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oki? Kan de hantera vouchers?

8. Det hände mig för något halvår sedan. Den gången gick det bara att boka om man hoppade över alla "icke nödvändiga steg", som t.ex boka sittplats. Platsbokningen är sedan lätt att göra efter att bokningen är genomförd.

Jane Insane och Nemo gillar detta.
  9. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nix, men tänkte eftersom du skrev att du skulle ringa guldsupporten imorgon så ville jag bara tipsa om att den är öppen nu :)

Sir Lemon och Berglund gillar detta.
  10. Robert_E

Robert_E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade problem med en bokning, ringde in till sas och fick tipset att inte välja säte. Om jag inte gjorde det så gick det att boka.
    Efter bokningen var genomförd så var det inga problem att gå in på bokningen via mina bokningar och välja plats.
    Enligt den jag talade med var detta ett känt problem.

Jane Insane och Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!