Senaste nytt

Sy upp kläder i Bangkok eller Singapore - någon som har erfarenhet?

Tjabba...

Vad kostar en kostym och en skjorta om man syr upp dom på skrädderier i Bangkok/Singapore?

Man kanske kan göra en avstickare och få lite extra mil och samtidigt gå jämt upp, måste nämligen köpa fler "business sets" snarast.
 

Svante

Medlem
Här kan du se lite priser: Marty's New Fashion - International Custom Tailor in Bangkok, Thailand of suits, shirts, tuxedos, and dress at good prices for men and women.

Har haft dem som skräddare i över 8 år nu. Började med ett gäng kostymer när jag jobbade i BKK. De är fortfarande i toppskick trots daglig användning. Sedan beställer jag från dem nya skjortor kanske vart annat år + linnebyxor då dessa slits mer. De skickar med DHL och jag brukar ha paketet efter ca 10-14 dagar. Kanonställe. Har kvar mått och annat från kunder så att säga.
 

Swisser

Medlem
Trevlig tråd,
Det vore ju bra om det kom in flera tipps på bra skräddare i SIN och BKK och varför inte även i andra asiatiska städer, om någon har tipps på någon riktigt bra skräddare som gör ett riktigt bra jobb, har bra kvalitet på tygerna och attraktiva priser.
 
Trevlig tråd,
Det vore ju bra om det kom in flera tipps på bra skräddare i SIN och BKK och varför inte även i andra asiatiska städer, om någon har tipps på någon riktigt bra skräddare som gör ett riktigt bra jobb, har bra kvalitet på tygerna och attraktiva priser.

Finns det nån som vet om det finns i Korea och om prisläget hos skräddare är konkurrenskraftigt där?
 

Ghoose

Medlem
Väldigt viktigt när ni vill kopiera är att inte godkänna någon form av modifiering. Personligen så är jag inte nöjd med mina kostymer från senaste gången. Butiken envisades med att ta mina mått vilket gjorde att modellen är kopierad men kostymen för stor (gillar tajta) och axelvaddarna för stora. Var tydlig och dubbelkolla noga. Hämta aldrig sista dagen på resan, se till att du kan be dem korrigera eventuella misstag. Även om det är billigt så skall man ju trivas i plaggen och om man inte använder dem är det pengar i sjön ;)
 

karho

Medlem
Kan meddela att jag dagen till ära är iklädd skjorta från Tailor on Ten i Bangkok, så om någon vill inspektera kvalitén går det fint ikväll :)
 

agehall

Medlem
Det är extremt trevligt att få skjortor som passar bättre än standardstorlekar, men det det tar lite extra tid och numera finns det riktigt bra vardagsskjortor till vettiga priser i Sverige.
 
Toppen