Senaste nytt

SWISS Premium Economy?

A380*G

Medlem

Står ingenting i bloggen du länkade till om att det ska testas ett koncept under 2014. Bara att ett beslut bör komma i slutet av 2014. Vidare indikerar citatet nedan från bloggen även att en implementering sker tidigast 2016 efter att det nya systemet (Amadeus?) införs 2015.

Hohmeister says Swiss needs to make a decision by the end of 2014, a lead time that bodes well as Swiss in 2015 will redesign its computer systems, which will partially determine how successfully Swiss can sell an entirely new cabin class. “There is so much related to the IT,” Hohmeister says.

Att utvärderar Premium Economy är en sak, det är en skyldighet för varje flygbolag, det handlar om att rå om sin produktportfölj och analysera marknaden. Att köra reella fältprover i form av koncept är en helt annan sak, och kräver avsevärt mycket mer planering och mångfaldigt högre projektbudget.


EDIT: Swiss får sina B777 2016 enligt dagens leveransplan, så ingen premium economy på LX förrän tidigast då.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Intressant! 38-39" pitch men en ny typ av stol om jag förstår rätt där den glider framåt när man fäller så att bakomvarande inte störs. Detta gör dock att pitchen minskar rejält när man fällt ned antar jag, typ man får skärmen framför nära ansiktet. Men en provunda med denna på dagflygning får det bli.
 

FilipJ

Medlem
Intressant! 38-39" pitch men en ny typ av stol om jag förstår rätt där den glider framåt när man fäller så att bakomvarande inte störs. Detta gör dock att pitchen minskar rejält när man fällt ned antar jag, typ man får skärmen framför nära ansiktet. Men en provunda med denna på dagflygning får det bli.
Tror pitchen kommer funka bra för många av oss ”normallånga”. Hur som helst ja, det ska bli kul att förhoppningsvis få testa denna! Om någon hittar något bokningsbart får ni gärna det posta det här.
 

LPC123

Medlem
Intressant! 38-39" pitch men en ny typ av stol om jag förstår rätt där den glider framåt när man fäller så att bakomvarande inte störs. Detta gör dock att pitchen minskar rejält när man fällt ned antar jag, typ man får skärmen framför nära ansiktet. Men en provunda med denna på dagflygning får det bli.

Jag vill minnas att SC har en likadan lösning på sin Premium ECO och där var det inga problem med pitchen efter man fällt sätet heller inte att skärmen kom rakt i ansiktet. Upplevde det som bra utrymme när framförvarande hade fällt sin rygg och även jag fällt.
 
Toppen