Har fått ungefär samma svar och väntar nu på förtydligande. De använder garanterat air traffic control som ett sätt att ducka för det falla under extraordinära omständigheter.Jaha, då har svaret kommit - ett "goddag yxskaft" där de försöker ducka:
Your flight LX39 could unfortunately not land on time in Stockholm On behalf of SWISS and our cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.
Ptja, eftersom LX39 inte flyger till Stockholm så hoppas jag verkligen inte det skulle landa där!
As you may know the reason for this delay was restrictions at airport of destination, an operational decision from the air traffic controller to fulfil the flight safety. Since this is independent from the airlines, I am afraid that I am unable to comply with your compensation request.
"restrictions at airport of destination"? Inget segment hade några väntetider inför landning när jag flög med dem. Det var avgång som var sent.
Är detta bara ett sätt att ducka, eller har de nåt att komma med här? Jag har svarat och bett om förtydligande, men skulle bli förvånad om det ger något. Så, vilken tredjepart rekommenderas? airhelp? refund.me? flightright? skycop? Verkar finnas tretton på dussinet...
I mitt fall var planet sent in och vi missade vår slot tid vid avgång. Nu skyller de på air traffic control.
Jag kommer inte ge mig i första taget och kommer be att få tala med någon om jag inte får en korrekt förklaring.
Sista steg för mig blir Airhelp om jag helt enkelt inte orkar mer men jag är inte där ännu.