Senaste nytt

Swiss med SAS Diamond

Flög till Madrid från Köpenhamn för några dagar sedan och fick lite tråkiga problem. Swiss system känner inte igen EBD och likställer det då med ingen status. Ingen fast track, lounge, eller bra säte (Dom släppte in mig i loungen när jag visade mitt kort).

Skickade mail till Swiss efter att resan inte var någon höjdare, fick svaret: Det är finns fördelar man har inom Miles and more....

Någon som upplevt liknande? Blir nog en fight på flygplatsen hem då jag behöver ta hem 2 väskor...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Flög till Madrid från Köpenhamn för några dagar sedan och fick lite tråkiga problem. Swiss system känner inte igen EBD och likställer det då med ingen status. Ingen fast track, lounge, eller bra säte (Dom släppte in mig i loungen när jag visade mitt kort).

Skickade mail till Swiss efter att resan inte var någon höjdare, fick svaret: Det är finns fördelar man har inom Miles and more....

Någon som upplevt liknande? Blir nog en fight på flygplatsen hem då jag behöver ta hem 2 väskor...
Sist jag flög Swiss var när det var Swissair så jag vet inte svaret på din fråga tyvärr, men du kanske kan testa med att skriva in din staus som EBG istället för EBD. EBG borde deras system känna igen :)
 

EBGGOT

Medlem
Flög till Madrid från Köpenhamn för några dagar sedan och fick lite tråkiga problem. Swiss system känner inte igen EBD och likställer det då med ingen status. Ingen fast track, lounge, eller bra säte (Dom släppte in mig i loungen när jag visade mitt kort).

Skickade mail till Swiss efter att resan inte var någon höjdare, fick svaret: Det är finns fördelar man har inom Miles and more....

Någon som upplevt liknande? Blir nog en fight på flygplatsen hem då jag behöver ta hem 2 väskor...


Brukar alltid funka för mig och jag flyger riktigt mkt med LX.
 

Tjaeng

Medlem
Jag och frun (båda EBD) åker med Swiss t/f ZRH minst en gång i månaden, aldrig varit några problem med status recognition i systemen. Var flighten operated by Edelweiss?
 

Vixit

Medlem
Varken CPH eller ARN har än så länge Star Alliance Gold Track-status. Som LH*G (SEN) har jag därför inte rätt till Fast Track där när jag flyger på SAS-biljett, bara när jag har biljett från ett bolag i ”min” programgrupp. Antar att detsamma gäller omvänt, dvs SAS guld på Swiss blir inte fast track heller, möjligtvis om du skulle åka en av de flighterna som är SAS codeshare.

Gold Track - Star Alliance

Vad stod det för programstatus på boardingkortet? EBG, EBD och Pandion borde alla bli utskrivna som ”SK *G”.
 
Hej, tack för alla svar. När jag checkade in stod det inte något på kortet. Hon som checkade in mig hjälpte mig och skrev ut nya där det stod SKP. Funkade inte i fast track (som jag då kanske inte skulle ha) men inte heller i loungen. Där sa personalen att det blev inlagt på fel sätt. Fick ett nytt vid gate för flyg 2 (Zürich-Madrid) där det stod SK*G (Detta fungerade i Loungen). Jag bokade och flög LX förra månaden också, men då i Business så jag reflekterade in hur det fungerade (Fick dom poäng till EuroBonus som jag skulle). Svar från Swiss nu att det ska vara ok på vägen hem.
 

Agö

Medlem
Antar att detsamma gäller omvänt, dvs SAS guld på Swiss blir inte fast track heller, möjligtvis om du skulle åka en av de flighterna som är SAS codeshare.
Jo, det är inga problem att som EBG eller högre använda SAS Fast Track i Köpenhamn vid resa med Swiss bokad på Swisskod.
 
Toppen