Senaste nytt

Swiss / Lufthansa Business eller United First

kedja

Medlem
Hej alla,

Med risk att jag i stressat/ivrigt tillstånd postar i fel tråd....?
Men behöver lite snabb input...

Har en award bokning med AMEX 2-4-1 ut nu på torsdag som jag idag lyckades (eller inte kunde låta bli:D) att boka om till Lufthansa first...

CPH-MUC Lufthansa Business
MUC-ORD Lufthansa First
ORD-MIA United economy

Hemresan är i nuläget bokad MIA-ZUR-CPH i Swiss Business.

Funderar på vad som är att föredra, business med Swiss eller Lufthansa eller boka om till United Polaris First över atlanten...? Finns lite olika att välja på iaf enligt United.com såsom New York-Frankfurt eller Chicago-Frankfurt

Vi är två vuxna + dotter 11 månader, så ev. extra väntetider/byten funderas över noga.

Vågar inte lita på turen att lyckas hitta två platser igen i Lufthansa First till hemresan...

Tacksam för tips (å ev tricks)!:)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Lufthansas säten är rätt trånga så kan bli lite mycket om man även ska sova med ett barn där.
Har inte stenkoll på hur nya swiss kabinen är i utrymme, men den gamla är ungefär som Lufthansas så där är det ingen större skillnad.

Bästa skulle helt klart vara att få till First även på hemresan.
Hade det varit jag hade jag valt Swiss på hemresan i alla fall då det passar mig bra, men jag reser ju dock själv.
 

kedja

Medlem
Tack för input Palmen!:)

Kan det vara idé att försöka få till SAS Business, jfrt med Swiss/Lufthansa...?
Som exempel Florida-Chicago-Stockholm- CPH/Malmö/Ängelholm? Iaf visar United plats på SAS C just nu på för oss passande datum...

Eftersom vi nu ändå pröjsar First poängen på 150K tack vare LH F över vill man ju maxa hem, samtidigt som Lilltjejen får det så bra som möjligt...

Blir att tele-terra Tallinn imorgon igen...:cool:
 

palmen

Moderator
Tack för input Palmen!:)

Kan det vara idé att försöka få till SAS Business, jfrt med Swiss/Lufthansa...?
Som exempel Florida-Chicago-Stockholm- CPH/Malmö/Ängelholm? Iaf visar United plats på SAS C just nu på för oss passande datum...

Eftersom vi nu ändå pröjsar First poängen på 150K tack vare LH F över vill man ju maxa hem, samtidigt som Lilltjejen får det så bra som möjligt...

Blir att tele-terra Tallinn imorgon igen...:cool:
Jag skulle tagit sas om det fanns möjlighet även om det för er del blir lite omväg.
 

Canadien

Medlem
Nu vet jag inte hur länge ni vill vara i Florida, men SAS har två platser i Business på direktplanet MIA-CPH den 22a Nov.
 

Hafermann

Medlem
Swiss Business på 777an är mycket trevlig. Den absolut bästa mat jag ätit på mina businessflighter.

Deras säten är mkt bra, men om ni inte får en basinett kan det bli trångt i 180gradersläge med barn bredvid.

Med det sagt tycker jag SAS "nya" Cprodukt håller bra klass. Sätena är av samma standard som swiss, sämre middagsmål, men bättre frukost. Och tycker att sas onboard lounge håller klart bättre nivå.

Så jag hade nog gått på SAS om det finns platser.

Trevlig tur.
 

kedja

Medlem
God morgon och tack Canadien och Hafermann! Uppskattad er input.:)

Tyvärr måste vi återvända till Sverige senast v.46...annars hade MIA-CPH varit så perfekt...har haft bevakning på flighten i C men nu börjar tiden rinna ifrån oss.

står i nuläget i det relativt angenäma valet-och-kvalet:

A/
Swiss Buisness: 15NOV : MIA-ZUR-CPH
B/
SAS Business: 15NOV : RSW-ORD-ARN-AGH
 

kedja

Medlem
Frågan är om inte dotter 11 mån uppskattade sin firsta First mest i familjen...
Ligger efter 3tim stoj å lek med crew sött sussandes i sin egna flatbed...Zzzzzz :)

3 pax+infant i kabine, dvs en ”utomstående”, huhujaja, livet är jobbigt ibland! Frugan har frågat hur gör dom som flyger privatjet....... FCS bigtime där?!:cool:;)

Därmed riktas ett stort tack alla BC:are för allt(inspo, flexibiliteten, engagemang att råda/hjälpa andra m.m, m.m.!:)
 
Toppen