Senaste nytt

Swiss First London–Nordamerika under 22 000 kr

rsimon

Medlem
Möt våren i Illinois! Ett par dagar i Chicago i slutet av mars för 22 kkr :D
Åker från London kvällen innan för att avnjuta morgon, förmiddag och lunch i relativt nya FCL i E-terminalen. Gick smidigt att välja och styra anslutningsflygen från London i Lufthansas bokning.
 

CJR

Medlem
Sådär, då är resan till Seattle bokad näst sista helgen i juli. Var ju nämligen tvungen att besöka Boeings fabrik då...

Faktum är att jag avbokade min resa. Har inte riktigt budget för detta just nu : ( Men ser att det fortfarande finns biljetter en bit in på nästa år så kanske blir ett senare köp. Känns ju som att bara status-poängen resan ger är värt det!

Vet någon om limo-service ingår i London som det brukar göra i Stockholm till och från flygplatsen?
 

khybner

Medlem
Hur stor är skillnaden på B777 och A330-inredningen?

Är det värt att ta en omväg för att få B777?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Hur stor är skillnaden på B777 och A330-inredningen?

Är det värt att ta en omväg för att få B777?

Det är några saker som skiljer sig:
1. Skärmstorlek 23" och 32"
2. Garderobsdörren skapar en form av suite på B77W
3. Större toalett
4. Wifi
5. Bättre luft
6. Nyare flygplan

Jag skulle säga allt som allt, små förbättringar och inte stora skillnader. Jag har åkt 1x B777, 5x A330 och 1x A340. Om jag skulle till Östkusten hade jag tagit omvägen via YUL för denna om det finns en bra connection. Jag hade definitivt tagit omvägen via LAX för SFO för att undvika A340
 

khybner

Medlem
Funderar på en bokning till YUL som ankommer 1505 och sedan vidare på en separat biljett med Air Canada kl 1650.
Hemresan landar i YUL med Air Canada kl 1549 och sedan vidare med Swiss till ZRH kl 1705.

Förutom risken med försenat flyg hur ser ni som har lite mer erfarenhet av YUL samt flyg Canada-USA och v.v. på transfertiden?

MCT ser ut att vara 60 minuter.

Kommer Swiss att checka in min väska i London hela vägen (även på flighten med AC)?
 
Suck och vi som hade inköpsstopp på privata resor, tur att det är lätt att ändra sig:D
Vi slog till på en helg i Seattle i 29/3 -2/4, £3760 för två. Flyger via SFO, prioriterade lång tid med Swiss och kort tid med United:D

Tyvärr fick vi A340 och inte B777, men man kanske kan hoppas att de ökar takten på introduktion av B777 till SFO;)

Någon som har tips på om det händer någon IT konferens i närheten den helgen? Då kanske jag kan ta det som jobbresa:cool:

Oracle World i SFO? Det du vinner förlorar du dock i hotellpriserna :D:eek:
 
Toppen