Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

Senator

Moderator
Så, idag hade jag den perfekta europeiska affärsklass flight med LX1250 avgång 15:40 helt till ankomst Zurich :cool:

1. In-checking med iPhone App och SMS boarding kort funkade perfekt, första gången jag har använt detta.
2. Hann med 25min på Scandinavian Loungen, synka email
3. Final call: 30min innan, dörren stängdes 15min innan avgång
4. Upp med väskorna, och på plats 1D - vi var 5 pax på 5 rader
5. I första ögonblick jag fick häcken i stolen - vatten flaskan och ett "Mr Senator, what would you like to read?"
6. Upp i luften, och innan fem minuter hade killen som jobbade framme en fin bricka med: Skumpa, vatten, juice eller annat om man så önskades. Efter han hade gått runt med drycken kom snacks.
7. Max 5m senare kom skumpa flaskan fram för en påtår
8. Brickan serverades med salladen, osten, efterrätten, och en liten assiett med bröd: "Mr Senator, this way your meal can stay warm until you are ready!"
9. Efter jag hade inhalerat förrätten, kom den trevliga herren med: "Chicken Curry or Veggie dish, Mr Senator"? Vad! Finns det mat utan kött eller fisk? :)
10. Snabbt fram med skumpan, jag valde den underbara Shiraz från Stellenbosch
11. Brickan snabbt undan när jag var klar, och kaffe offereras direkt
12. 20min innan landning, kommer runt med en bricka med äppeljuice och vatten
13. Aldrig en vagn framme, allt kom från galley

Idag var det 10/10 för min del, och så är det jämnt tycker jag! Självklart tur med bara 5 pax i kabinen. För £395 LHR-ZRH-ARN är detta helt överlägset tycker jag.

Vi var 25min tidiga i Zurich, något som nog ställde till det. Det tog tyvärr 5min med väntan i "tratten" innan dörren öppnades.

Åk LX säger jag bara, deras C-produkt från ARN är suverän och relativt billig.
 

rob74

Medlem
Senator, hur bokade du den routingen för det priset?
Varje gång jag försöker boka ARN-ZRH-LHR så får jag bara upp att de kör codeshare med SK och får då bara upp direktflyg med SK. Däremot kan man ju boka varje sträcka för sig, men då blir det tal om mera pengar.
 

HenrikT

Medlem
Så, idag hade jag den perfekta europeiska affärsklass flight med LX1250 avgång 15:40 helt till ankomst Zurich

1. In-checking med iPhone App och SMS boarding kort funkade perfekt, första gången jag har använt detta.
2. Hann med 25min på Scandinavian Loungen, synka email
3. Final call: 30min innan, dörren stängdes 15min innan avgång
4. Upp med väskorna, och på plats 1D - vi var 5 pax på 5 rader
5. I första ögonblick jag fick häcken i stolen - vatten flaskan och ett "Mr Senator, what would you like to read?"
6. Upp i luften, och innan fem minuter hade killen som jobbade framme en fin bricka med: Skumpa, vatten, juice eller annat om man så önskades. Efter han hade gått runt med drycken kom snacks.
7. Max 5m senare kom skumpa flaskan fram för en påtår
8. Brickan serverades med salladen, osten, efterrätten, och en liten assiett med bröd: "Mr Senator, this way your meal can stay warm until you are ready!"
9. Efter jag hade inhalerat förrätten, kom den trevliga herren med: "Chicken Curry or Veggie dish, Mr Senator"? Vad! Finns det mat utan kött eller fisk?
10. Snabbt fram med skumpan, jag valde den underbara Shiraz från Stellenbosch
11. Brickan snabbt undan när jag var klar, och kaffe offereras direkt
12. 20min innan landning, kommer runt med en bricka med äppeljuice och vatten
13. Aldrig en vagn framme, allt kom från galley

Idag var det 10/10 för min del, och så är det jämnt tycker jag! Självklart tur med bara 5 pax i kabinen. För £395 LHR-ZRH-ARN är detta helt överlägset tycker jag.

Vi var 25min tidiga i Zurich, något som nog ställde till det. Det tog tyvärr 5min med väntan i "tratten" innan dörren öppnades.

Åk LX säger jag bara, deras C-produkt från ARN är suverän och relativt billig.

Låter ju hur bra som helst Senator! Jag har några månader kvar innan det är min tur. :)
 

090034208

Medlem
Tänkte göra en milage run ARN-ZRH-GVA-BCN t&r för att skrapa ihop till A3 Gold. Är det nån som har på koll sevicen inrikes med LX, d.v.s ZRH-GVA? Endast snacks, alkohol? Såg att rutten räknas till 50min, flygtiden kan ju knappast vara mera än ca 30 minuter, eller?
 

joemume

Medlem
Senator, hur bokade du den routingen för det priset?
Varje gång jag försöker boka ARN-ZRH-LHR så får jag bara upp att de kör codeshare med SK och får då bara upp direktflyg med SK. Däremot kan man ju boka varje sträcka för sig, men då blir det tal om mera pengar.

Boka via Swiss hemsida, Det är nog det enklaste, IMHO.
 

Mikael

Medlem
Tänkte göra en milage run ARN-ZRH-GVA-BCN t&r för att skrapa ihop till A3 Gold. Är det nån som har på koll sevicen inrikes med LX, d.v.s ZRH-GVA? Endast snacks, alkohol? Såg att rutten räknas till 50min, flygtiden kan ju knappast vara mera än ca 30 minuter, eller?

Har gått i liknande tankar, vad har du hittat för pris på denna rutt?
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag bokar alltid via Lufthansa.se och delar upp detta segment för segment. OBS! Det går inte att boka LX code share SK flighter denna vägen. Dessa kommer inte upp. Om man vill ha dessa som EB, ring Swiss och betala 250kr för telefon bokningen.

Det går inte att boka ARN-ZRH-LHR eller LHR-ZRH-ARN via swiss.com.
 

Bringman

Medlem
Är det nån som har på koll sevicen inrikes med LX, d.v.s ZRH-GVA? Endast snacks, alkohol? Såg att rutten räknas till 50min, flygtiden kan ju knappast vara mera än ca 30 minuter, eller?
Av deras hemsida för jag intrycket av det är full dryckesservice man att maten inte hinns med.
  • Breakfast, lunch or dinner (depending on duration of flight)
  • Wide selection of beverages, including champagne
 

rob74

Medlem
Senator:21493 skrev:
Jag bokar alltid via Lufthansa.se och delar upp detta segment för segment. OBS! Det går inte att boka LX code share SK flighter denna vägen. Dessa kommer inte upp. Om man vill ha dessa som EB, ring Swiss och betala 250kr för telefon bokningen.

Tack för informationen! Ska testa detta nästa gång det blir att åka till LHR.
 
Toppen