Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

Senator

Moderator
HenrikT,

Vid senaste tillfällen har det varit lunch. Normalt finns det två varmrätter; en vegetarisk och en kött rätt. Jag har tidigare fått mer "brunch" liknande mat, men senaste två gånger har det varit lunch.
 

joemume

Medlem
När jag åkte 9.45:an från ARN till ZRH i fredags så serverade de varm frukost. Scrambled eggs och skinka, med diverse tillbehör. Mycket god frukost, skall tilläggas! :cool:
 

Senator

Moderator
Det får mig att tänka på BA: skulle åka en fredag med gamla 09:10 avgången till LHR med min f.d. flickvän. Vi skulle helt enkelt ha trevlig helg i London. Detta var innan jag hade fått någon status på BA.

Vid frukosten så kom den sedvanliga: "Coffee or Tea, Sir?" Jag svarade: "Perhaps a Champange breakfast this morning I recon". Det muntra svar som enbart kan komma från en engelska: "I was just about to ask Sir!" med blink, blink :p

Det kom inte bara en, men två under resan + två till per person - "You obviously need this for the weekend Sir with your lovely lady!"
 

HenrikT

Medlem
Det får mig att tänka på BA: skulle åka en fredag med gamla 09:10 avgången till LHR med min f.d. flickvän. Vi skulle helt enkelt ha trevlig helg i London. Detta var innan jag hade fått någon status på BA.

Vid frukosten så kom den sedvanliga: "Coffee or Tea, Sir?" Jag svarade: "Perhaps a Champange breakfast this morning I recon". Det muntra svar som enbart kan komma från en engelska: "I was just about to ask Sir!" med blink, blink

Det kom inte bara en, men två under resan + två till per person - "You obviously need this for the weekend Sir with your lovely lady!"

Haha... gud vad roligt! Jag kommer också köra på champagnefrukost! :p

När jag åkte hem från New York i somras i business på SK904 så frågade faktiskt pursern om jag ville ha kaffe, te eller champagne till frukosten. Himla trevligt tyckte jag! Den flygningen var faktiskt en av de bästa jag gjort i business class på länge och det berodde inte på champagnefrukosten utan på helhetsupplevelsen. Jättetrevlig personal, bra mat och en väldigt god stämning! När SAS får till det så är de riktigt bra tycker jag! :)
 

rob74

Medlem
Erik Bernskiöld:16848 skrev:
På tal om Swiss. Man tycker ju det är så synd att de inte flyger från GOT. :(

Då hade jag flugit Business Saver till GOT varje gång - (KRN)-ARN-ZRH-GOT!!! ;)
Med risk för eventuell övernattning i och för sig, hm...
 
Toppen