Senaste nytt

Swedavias trafikstatistik för januari 2020

varva77

Medlem
Brutal minskning för Landvetter och Malmö, inrikes, är det Norwegian som lämnat eller är det allmän flygskam?
Folk i allmänhet är rädda för lågkonjunktur och sparar pengar istället för att resa.
Direkt är det väl ändå Norwegians tack och hej som ligger bakom men de drar sig ju ur av en anledning... I övrigt måste jag erkänna att flyga till Malmö och Göteborg (från ARN) är verkligen ingen hit för egen del (bor i Västerort). Skall börja veckopendla till Malmö (precis vid centralen) och efter testat en vecka med vardera lutar det nog åt tåget trots att jag normalt jagar varenda möjlig EB-poäng. Tar man flygbussen på båda ställena blir det verkligen i slutändan ingen större skillnad. Med taxi skulle givetvis tiden se annorlunda ut men det skulle även innebära totalt ca 3-5 ggr så dyrt varje resa.
 

Morgan

Medlem
I övrigt måste jag erkänna att flyga till Malmö och Göteborg (från ARN) är verkligen ingen hit för egen del (bor i Västerort). Skall börja veckopendla till Malmö (precis vid centralen) och efter testat en vecka med vardera lutar det nog åt tåget trots att jag normalt jagar varenda möjlig EB-poäng. Tar man flygbussen på båda ställena blir det verkligen i slutändan ingen större skillnad. Med taxi skulle givetvis tiden se annorlunda ut men det skulle även innebära totalt ca 3-5 ggr så dyrt varje resa.

Men västerort, då måste väl Bromma - Malmö spara dig tid? Sen finns det andra fördelar med tåget förstås. Och nackdelar med Bras flygplan.
 

TP12

Medlem
Direkt är det väl ändå Norwegians tack och hej som ligger bakom men de drar sig ju ur av en anledning... I övrigt måste jag erkänna att flyga till Malmö och Göteborg (från ARN) är verkligen ingen hit för egen del (bor i Västerort). Skall börja veckopendla till Malmö (precis vid centralen) och efter testat en vecka med vardera lutar det nog åt tåget trots att jag normalt jagar varenda möjlig EB-poäng. Tar man flygbussen på båda ställena blir det verkligen i slutändan ingen större skillnad. Med taxi skulle givetvis tiden se annorlunda ut men det skulle även innebära totalt ca 3-5 ggr så dyrt varje resa.
Varför inte flyga till Cph och ta tåget till Malmö? Borde gå snabbare och smidigare än Sturup.
 

Walter

Medlem
Varför inte flyga till Cph och ta tåget till Malmö? Borde gå snabbare och smidigare än Sturup.

Mina erfarenheter: Oftast men det kan snabbt kosta tid om öresundståget är sent, vilket jag tycker det ofta är. Dessutom tar det nog 10-15 minuter längre tid med att åka det extra arnexpress stoppet från T4 till T5 och den betydligt längre streckan det är att gå från tåget till gate.

Om trådskaparen bor i västerort är Bromma troligtvis det snabbaste alternativet. Även om man tar sig kollektivt (sl) till Bromma och flygbussen från sturup kommer det spara ca en timme mot tåget varje gång. Kan det gå att ta taxi till bromma, vilket kanske är
enklare att få
In i budget nödvändigtvis är så dyrt, eller cykla, så borde det kunna gå att klara hela resan på 2:30-3:00 dörr till dörr - beror ju på vart i västerort det ska åkas ifrån?
 
Toppen