Swedavia vill lägga ner Bromma och bygga ut Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av 011430121, 14 September 2020.

1. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En välvillig tolkning men redan dag kan man resa med vanlig (spårbunden) kollektivtrafik till Arlanda på acceptabel tid. Från Vasastan (Odenplan) på 36 min, Södermalm (Södra station) 43 min, Solna 31 min, Sollentuna 22 min - för att ta några exempel. Att investera miljarder för att förkorta restiden med 5-10 min vetisjutton om det är en klok investering.

Arlanda ligger mer än 4 mil (41 km) norr om centrala Stockholm. Bor man säg två mil söder om centrala stan har man alltså över sex mil att åka och det tar sin tid i en miljonstad med mycket folk och trafik i rörelse, oavsett om man åker spårbunden trafik eller vägtrafik. Bromma ligger 9 km väster om centrala stan.

Last edited: 5 Oktober 2020

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!